ABIP.pl logo

prowadzony przez:
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej


BIP > STRUKTURA ORGANIZACYJNA > Dział Organizacji i Spraw Pracowniczych



Dział Organizacji i Spraw Pracowniczych

Do zadań Działu Organizacji i Spraw Pracowniczych należą w szczególności:

    1) w zakresie spraw organizacyjnych:

a) opracowywanie projektów statutu, regulaminów obowiązujących w Ośrodku oraz inicjowanie rozwiązań organizacyjnych w tym zakresie,
b) przechowywanie i aktualizacja wewnętrznych aktów normatywnych związanych z organizacją Ośrodka,
c) nadzór nad opracowywaniem projektów uchwał Rady Miasta i Zarządzeń Prezydenta Miasta związanych z zakresem działania Ośrodka oraz zarządzeń, instrukcji, pism okólnych i upoważnień wydawanych przez Dyrektora Ośrodka,
d) prowadzenie sekretariatu i obsługa biurowa Dyrektora Ośrodka i jego Zastępcy,
e) koordynowanie pod względem terminowości załatwiania skarg i wniosków,
f) koordynowanie pod względem terminowości udostępniania informacji publicznej,
g) prowadzenie rejestrów: uchwał Rady Miasta oraz Zarządzeń i Upoważnień Prezydenta Miasta dotyczących działalności Ośrodka oraz jednostek nadzorowanych przez Dyrektora,
h) prowadzenie rejestrów: zarządzeń, pism okólnych, upoważnień i pełnomocnictw Dyrektora Ośrodka, skarg i wniosków, pieczątek i pieczęci, protokołów pokontrolnych – kontroli zewnętrznych, informacji publicznej, interpelacji i wniosków radnych Rady Miasta,
i) organizacja szkoleń oraz monitorowanie możliwości pozyskania szkoleń,
j) sporządzanie rocznego sprawozdania opisowego z działalności Ośrodka, o którym mowa w ustawie o pomocy społecznej, celem przedłożenia Radzie Miasta,
k) opracowywanie Raportu o Stanie Miasta, w zakresie dotyczącym działalności Ośrodka,
l) współpraca Rzecznika Prasowego Ośrodka z mediami, Wydziałem Komunikacji Społecznej i Promocji Miasta oraz Rzecznikiem Prasowym Urzędu Miasta,
m) obsługa strony internetowej Ośrodka,  w szczególności opracowywanie i aktualizacja danych we współpracy z kierownikami komórek organizacyjnych Ośrodka,
n) wykonywanie innych czynności zleconych przez Dyrektora w zakresie organizacji i zarządzania,

    2) w zakresie spraw pracowniczych:

a) prowadzenie dokumentacji osobowej pracowników Ośrodka i placówek opiekuńczo – wychowawczych typu rodzinnego – Rodzinnych Domów Dziecka,
b) prowadzenie całokształtu spraw związanych z dyscypliną pracy i czuwanie nad pełnym i racjonalnym wykorzystaniem czasu pracy,
c) prowadzenie spraw dotyczących ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych pracowników Ośrodka i placówek opiekuńczo wychowawczych typu rodzinnego – Rodzinnych Domów Dziecka,
d) bieżąca realizacja przepisów Kodeksu pracy, aktów wykonawczych do Kodeksu pracy, ustawy o pracownikach samorządowych oraz innych przepisów określających prawa i obowiązki pracowników,
e) obsługa Pracowniczych Planów Kapitałowych w zakresie spraw kadrowych,
f) przygotowywanie dokumentacji i sporządzanie wykazów osób uprawnionych do nagród jubileuszowych i odpraw emerytalno - rentowych,
g) współdziałanie z pracownikami w gromadzeniu dokumentacji niezbędnej do ustalenia świadczeń emerytalnych i rentowych przy współpracy służb finansowo – księgowych,
h) kierowanie na badania lekarskie osób nowoprzyjmowanych do pracy oraz pracowników na badania okresowe i kontrolne,
i) prowadzenie spraw socjalnych pracowników Ośrodka,
j) prowadzenie i kontrolowanie pracy skazanych, skierowanych przez sądowego kuratora zawodowego, w celu wykonywania pracy,
k) sporządzanie okresowych sprawozdań statystycznych zleconych przez Główny Urząd Statystyczny i inne instytucje,
l) analizowanie struktury zatrudnienia z uwzględnieniem potrzeb Ośrodka oraz kompetencji i predyspozycji pracowników,
m) organizowanie w Ośrodku staży dla absolwentów szkół średnich i szkół wyższych,
n) prowadzenie spraw związanych z organizowaniem i przeprowadzeniem naboru na wolne urzędnicze stanowiska pracy i kierownicze urzędnicze stanowiska pracy,
o) organizowanie służby przygotowawczej dla nowozatrudnionych,
p) prowadzenie spraw związanych z ocenami pracowników,
q) przygotowywanie danych o zatrudnieniu osób ze stopniem niepełnosprawności dla potrzeb Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych,

    3) współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Ośrodka w zakresie zadań realizowanych przez Dział.


strzałka do góry