ABIP.pl logo

prowadzony przez:
Wojewódzki Szpital Specjalistyczny we Włocławku


BIP > Zaproszenia do składania ofert



Informacja o rozstrzygnięciu postępowania

W wyniku rozstrzygnięcia postępowania na  świadczenie kompleksowych usług prawniczych na rzecz Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego im. błogosławionego księdza Jerzego Popiełuszki we Włocławku została wybrana oferta Konsorcjum w składzie:

1. Kancelaria Radcy Prawnego Rafał Łuczkowski,ul. Kazimierza Hoffmana 1, lok. 12, 85 - 796 Bydgoszcz

2. Kancelaria Radcy Prawnego Arkadiusz Balcerowicz,ul. Obrońców Bydgoszczy 10, lok. 3, 85 - 0054 Bydgoszcz

3. Kancelaria Radcy Prawnego Dominik Styczyński, ul. Gdańska 89/1, 85 - 022 Bydgoszcz


 


 


Ogłoszenie o zamówieniu na świadczenie kompleksowych usług prawniczych

Ogłoszenie o zamówieniu na świadczenie kompleksowych usług prawniczych

Załącznik: Ogłoszenie (Ogłoszenie o zamówieniu na świadczenie kompleksowych usług prawniczych.pdf)

Pobierz aplikację do wyświetlania załączników: Pobierz aplikację Acrobat Reader - dokumenty pdf

Ogłoszenie o zamówieniu na świadczenie kompleksowych usług prawniczych

Ogłoszenie o zamówieniu na świadczenie kompleksowych usług prawniczych


Pobierz aplikację do wyświetlania załączników: Pobierz aplikację Acrobat Reader - dokumenty pdf

Informacja o rozstrzygnięciu postępowania

W wyniku rozstrzygnięcia postępowania na  świadczenie kompleksowych usług w ramach stałej obsługi prawnej  i doradztwa prawnego we wszystkich kwestiach prawnych związanych z działalnością Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego we Włocławku, została wybrana oferta złożona przez Kancelarię Radcy Prawnego Violetta Wasielak – Winkler, ul. Edmunda Taczanowskiego 20, 60 – 142


Odpowiedź na pytanie do ogłoszenia o zamówieniu na świadczenie kompleksowych usług prawniczych

Włocławek, dnia 2018-04-30

 

Odpowiedź na pytanie do ogłoszenia o zamówieniu na świadczenie kompleksowych usług prawniczych

 

 

 

W pkt. 4.3 ogłoszenia i §2 ust. 2 projektu umowy Zamawiający wprowadził dla Zleceniobiorcy obowiązek „ obecności radcy prawnego lub adwokata,  o których mowa powyżej na dyżurach w siedzibie w ilości minimum 18 godzin tygodniowo co najmniej 3 dni przypadające od poniedziałku do piątku ( z wyjątkiem świąt i dni ustawowo wolnych od pracy).”

 

W porównaniu do dotychczasowych wymagań Szpitala , tj. dwóch dyżurów w tygodniu oraz pozostawania Zleceniobiorcy w pełnej dyspozycji Zleceniodawcy „pod telefonem” przez pozostałe dni robocze w faktycznie nieograniczonym zakresie czasowym ( min. 20 godzin/tygodniowo), ten nowy zapis zwiększa zakres tych obowiązków o 1/3,  a tym samym wpływa na odpowiednie zwiększenie wynagrodzenia za obsługę prawną o odpowiednio 30 %.

Czy mając na względzie, iż dotychczasowy sposób realizacji umowy ( 2 dyżury  w tygodniu ) w sposób wystarczający i optymalny zapewniał ochronę prawną Szpitala, kontakt Zleceniobiorcy z personelem Szpitala i jednocześnie pozostawiał Zleceniobiorcy czas na pracę merytoryczną na rzecz Szpitala – Zamawiający pozostawi dotychczasowy sposób realizacji umowy, mianowicie dyżury 2 dni  w tygodniu. Zwrócić należy uwagę, iż Szpital wymaga aby dyżury w siedzibie pełnione były przez radców prawnych, adwokatów – co wpływa wprost na zwiększenie kosztu obsługi, bez istotnej poprawy jakości tej obsługi, bowiem Zleceniobiorcy zostaje tym samym ograniczony czas na pracę merytoryczną,  w tym przygotowania się do licznych spraw sądowych, których stroną jest szpital.

Podkreślenia wymaga, iż Zamawiający wymaga :

- minimum 3 dyżury w tygodniu przez co najmniej 18 godzin/ tydzień,

- prowadzenie szkoleń – minimum 1 szkolenie na kwartał,

- pozostawania w dyspozycji Zamawiającego poza dyżurami przez co najmniej 20 godzin/tydzień,

- stawiania się w siedzibie Szpitala na każde wezwanie Zamawiającego także w święta i dni wolne od pracy,

- obsługi postępowań sądowych ( Bydgoszcz, Toruń, Włocławek), ze średnio 1- 2 dniami wokand w tygodniu.

Przy tak nieograniczonych wymaganiach czasowych,  w tym konieczności aż trzykrotnego dyżurowania w Szpitalu, osobom skierowanym do realizacji tego zamówienia praktycznie brak będzie czasu na pracę merytoryczną, która wykonywana jest faktycznie w kancelarii, w tym m.in. pracy nad postępowaniami sądowymi, pisania pism, sporządzania analiz opinii, opracowania szkoleń  itd. Dyżury ze swej istoty są przeznaczone na rozmowy z Dyrekcją, pracownikami szpitala, czynienie ustaleń faktycznych oraz kompletowanie dokumentów, załatwianie prostszych spraw.

Wprowadzanie kolejnych zobowiązań i ich niedoprecyzowanie, zupełnie zbytecznie wpływa na zwiększenie koszty obsługi prawnej Szpitala.

 

Mając na względzie powyższe zwracam się o wprowadzenie zapisu :  „obecności radcy prawnego lub adwokata,  o których mowa powyżej na dyżurach w siedzibie w ilości 12 godzin tygodniowo 2 dni przypadające od poniedziałku do piątku ( z wyjątkiem świąt i dni ustawowo wolnych od pracy).”

 

 

Zamawiający nie zmienia treści ogłoszenia i projektu umowy w powyższym zakresie.




Odpowiedź na prośbę o wyjaśnienie treści ogłoszenia

Włocławek, dnia 2018-04-30

 

Odpowiedź na prośbę o wyjaśnienie treści ogłoszenia

 

 

 

W związku z ogłoszeniem dot. obsługi prawnej Szpital zwracam się z wnioskiem o wyjaśnienie poniższych wątpliwości pozostających w związku z przedmiotem ogłoszenia:



1) czy Zamawiający przewiduje zwrot kosztów dojazdu na tzw. dyżury lub na wokandy, których stroną jest Szpital (poza siedzibą Zamawiającego) ?

 

Powyższe zagadnienie reguluje zapis § 4 ust. 5 projektu umowy.


2) czy Zamawiający wymaga doradztwa prawnego w zakresie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 - tzw. RODO ?

 

Tak, zakres ma obejmować regulacje z zakresu ochrony danych osobowych (RODO).


3) czy w ramach ewentualnego doradztwa w zakresie RODO Zamawiający będzie wymagał szkoleń ? Jeśli tak, to ilu ?

 

Zgodnie z ogłoszeniem jednym z wymogów jest przeprowadzanie szkoleń min. raz na kwartał, przy czym tematyka powinna zostać ustalona pomiędzy stronami.

 

4) czy Zamawiający ma wyznaczonego inspektora ochrony danych w związku z wejściem w życie RODO 25.05.2018 r. ?

 

W chwili obecnej w placówce zatrudniony jest Administrator Bezpieczeństwa Informacji.


5) proszę o wskazanie ilości prowadzonych spraw sądowych oraz przed wojewódzką komisją ds. orzekania o zdarzeniach medycznych w ostatnich 12 miesiącach obsługi prawnej ?

 

Informacja możliwa do uzyskania po złożeniu wniosku o udostępnienie informacji publicznej.


6) czy Zamawiający przewiduje dodatkowe wynagrodzenie w postaci premii od sukcesu w sytuacji, gdy powództwo przeciwko Szpitalowi o np. tzw. błąd medyczny zostanie w części albo w całości oddalone, liczonej procentowo od kwoty wygranej rozumianej jako oddalonej przez sąd ? Jeśli tak, to jaki procent Zamawiający przewiduje jako premie od sukcesu ?

 

Zamawiający nie przewiduje takiego rozwiązania.


7) Zamawiający wymaga co najmniej 18 godzin i 3 dni dyżuru w siedzibie oraz minimum 20 godzin pomocy prawnej poza dyżurami - w związku z tym powstaje pytanie: w ramach, której puli godzin Zamawiający zamierza rozliczać pracę Wykonawcy w postaci sporządzania pism procesowych, opinii prawnych, analiz, przygotowania do wokand, uczestnictwa na wokandach, uczestnictwa w posiedzeniach wojewódzkiej komisji ds. orzekania o zdarzeniach medycznych, prowadzenia szkoleń ?

 

Z założenia w ramach dyżurów prowadzonych w siedzibie WSS mogą być sporządzane dokumenty, opinie i pisma, chodzi o łączne wypełnianie tych godzin i dyspozycje pracowników kancelarii.


8) w nawiązaniu do pytania nr 7: jak rozliczany będzie też czas pracy związany z przygotowaniem i uczestnictwem w posiedzeniach Krajowej Izby Odwoławczej (w ramach której puli godzin) ?

 

Jak wyżej w ramach ogólnej dyspozycyjności na rzecz WSS we Włocławku.

 

Z postanowień projektu umowy (§ 2 ust. 3 ) wynika obowiązek sporządzania harmonogramu czynności (dostępności) osób biorących udział w realizacji zamówienia z podziałem na dni i godziny.


9) w nawiązaniu do pytania nr 7: jaka jest wartość szacunkowa zamówienia i czy uwzględnia aż tak daleko idące zobligowanie Wykonawcy do pozostawania w dyspozycji Zamawiającego (min. 18 godzin i 3 dni dyżuru, min. 20 godzin poza dyżurami oraz kompleksowość obsługi) ?

 

Przepisy regulujące przeprowadzenie postępowania na usługi społeczne nie przewidują podawania wartości szacunkowej do publicznej wiadomości.


10) mając powyższe na uwadze, w szczególności pytania nr 7-9, Wykonawca wnosi o zmianę treści ogłoszenia i projektu umowy w zakresie zapisu dot. świadczenia pomocy prawnej przez minimum 18 godzin i co najmniej 3 dni jako dyżury oraz co najmniej 20 godzin poza dyżurami, a także w zakresie pomocy prawnej nawet w dni wolne, albowiem są to zapisy niejednoznaczne, powodujące, że Wykonawca musi właściwie być przez 7 dni w tygodniu do dyspozycji Zamawiającego, co zdaniem pytającego narusza zasadę równości stron stosunku cywilnego oraz daje zbyt daleko idącą ingerencję Zamawiającemu w organizację pracy kancelarii, a nadto uniemożliwia skalkulowanie oferty do niniejszego postępowania. Wykonawca właściwie nie jest w stanie przewidzieć ile w rzeczywistości będzie musiał poświęcić czasu i zasobów na pomoc prawną Zamawiającemu, skoro ten w ogłoszeniu stosuje wyrażenia "minimum" i "co najmniej".
Wniosek o zmianę dotyczy: par. 2 ust. 2, 5 i 6 formularza umowy. Wykonawca wnosi o wykreślenie par. 2 ust. 6 oraz zmianę par. 2 ust. 2 na maksimum 2 dyżury w tygodniu (12 godzin), a par. 2 ust. 3 na maksimum 20 godzin pomocy poza dyżurami.

Przy czym Wykonawca pragnie pokreślić, że Zamawiający wymaga dyspozycji aż trzech adwokatów lub radców prawnych, co także znacznie wpływa na kalkulację oferty.

 

Zamawiający nie zmienia treści ogłoszenia i projektu umowy w powyższym zakresie.




Ogłoszenie o zamówieniu na świadczenie kompleksowych usług prawniczych

Ogłoszenie o zamówieniu na świadczenie kompleksowych usług prawniczych


Pobierz aplikację do wyświetlania załączników: Pobierz aplikację Acrobat Reader - dokumenty pdf

Kominikat o rozstrzygnięciu postępowania

W wyniku rozstrzygnięcia postępowania na  świadczenie kompleksowych usług w ramach stałej obsługi prawnej  i doradztwa prawnego we wszystkich kwestiach prawnych związanych z działalnością Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego we Włocławku, została wybrana oferta złożona przez Kancelarię Radcy Prawnego Violetta Wasielak – Winkler, ul. Edmunda Taczanowskiego 20, 60 – 142.


Ogłoszenie o zamówieniu na świadczenie kompleksowych usług prawniczych

Ogłoszenie o zamówieniu na świadczenie kompleksowych usług prawniczych


Pobierz aplikację do wyświetlania załączników: Pobierz aplikację Acrobat Reader - dokumenty pdf

Unieważnienie postępowania nr DZP/23/2017

Unieważnienie postępowania nr DZP/23/2017


Pobierz aplikację do wyświetlania załączników: Pobierz aplikację Acrobat Reader - dokumenty pdf

Wniosek oraz udzielenie odpowiedzi Zamawiającego

W dniu 3 maja 2017r. do zamawiającego został złożony następujący wniosek:

 

WNIOSEK

 Mając na uwadze postępowanie nr DZP/23/2017 „O zamówieniu na usługi społeczne i inne szczególne usługi określone w art. 138h ustawy Prawo zamówień publicznych oraz usługi, które zostały wyłączone spod zastosowania ustawy na podstawie art. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych”,  wnoszę o:

1/ modyfikację treści ogłoszenia i wydłużenie terminu do składania ofert

ewentualnie

2/ unieważnienie postępowania.

Uzasadnienie

 Wzmiankowane ogłoszenie w swojej treści przywołuje w istocie dwa typy (zakresy) usług, a mianowicie usługi określone w przepisie art. 138h ustawy PZP (a więc odwołując się do warunków i wymagań dotyczących postępowań ujętych w przepisach tej ustawy) oraz usługi wyłączone na podstawie przepisu art. 4 ustawy PZP (a więc te, wobec których nie stosuje się warunków i wymagań dla ich pozyskania określonych w tej ustawie).

Na wstępie więc rodzi się pytanie o rzeczywisty zamiar, a w konsekwencji reżim, obowiązujący dla tego postępowania.

Co prawda, Zamawiający wskazuje na własny Regulamin udzielania zamówień publicznych dla zamówień nie przekraczających kwoty progowej z przepisu art. 138g ust. 1 pkt. 1 ustawy PZP jednak nie koreluje to z samym opisem zamówienia objętym tytułem ogłoszenia.

Podnieść należy, że określając zakres wymagań dla zadania opisanego w pkt. 4.1 (obsługa prawna), Zamawiający ustalił szereg warunków i kryteriów dla Wykonawcy. Taki opis zdaje się sygnalizować, że wbrew literalnemu zastrzeżeniu, że postępowanie oparte jest na własnym Regulaminie Zamawiającego, ma ono w istocie walor przetargu nieograniczonego. Zauważyć należy, że niezależnie od wielorakich warunków (o czym będzie dalej), Zamawiający przyjął kryteria oceny ofert, co więcej – odpowiadają one wcześniej stawianym wymaganiom w ostatnich postępowaniach, a nadto znacząco ograniczają konkurencję.

Niezrozumiałym jest też z jednej strony przyjęcie określonych, bardzo rygorystycznych warunków udziału w postępowaniu, a w dalszej części przyjęcie 40% kryterium udziału w ocenie oferty poprzez przyznawania punktów za kryteria, które w istocie wcześniej opisano jako warunki.

Z istoty rzeczy i zgodnie z założeniem ustawodawcy, postępowania prowadzone poza ustawą PZP (do 30 tys. EUR), zmierzają do szybkiego wyłonienia Wykonawcy w zakresie oferowanych towarów i usług powszechnie dostępnych, gdzie podstawowym elementem porównawczym (de facto wyłącznym) jest cena.

Przyjęta przez Zamawiającego koncepcja nabycia usług prawnych wskazuje na ograniczanie konkurencji poprzez:

a/ ustalenie warunków udziału dla postępowania poniżej 30 tys. EUR nieadekwatnie do wartości i zakresu zamówienia, co znacząco ogranicza konkurencję i narusza postulat proporcjonalności, który winien stosować Zamawiający

b/ zastosowanie kryterium oceny ofert, które w tego rodzaju zamówieniu nadaje 40% wagę elementowi doświadczenia, którego punktacja jest całkowicie nie przystająca do realnego zakresu potrzeb Zamawiającego.

Zamawiający, który poprzednia umowę o obsługę prawną zawierał na okres 1 roku, winien zastosować warunki powiązane z faktycznym zakresem usług obsługi prawnej w tym czasie. Oznacza to, że ustalając określone warunki, a dalej kryteria oceny ofert, Zamawiający winien legitymować się faktycznym wykorzystaniem obsługi prawnej w żadnych warunkami zakresach. Wątpliwym jest, by Zamawiający stawał przed Krajową Izba Odwoławczą w ostatnim roku, i to wielokrotnie! Podobnie należało w oparciu o doświadczenia poprzedniego roku trwania umowy o obsługę prawną ustalić ewentualny warunek udziału w postępowaniach związanych z kontrolami NFZ. Analogicznie rodzi się pytanie o ilość prowadzonych postępowań przed sądami w sprawie o tzw. nadwykonania w porównywalnym okresie. Zamawiający nie wskazuje na czym miałoby się opierać wymaganie obsługi prawnej w zakresie spraw dotyczących funduszy unijnych przed instytucjami lub sądami, ani czy była jakakolwiek sprawa prowadzona w trybie skargi na orzeczenie KIO w poprzednim roku trwania umowy. Nadto Zamawiający pozyskuje usługę prawną a nie w zakresie zamówień publicznych, więc wymóg udokumentowanego udziału w komisji przetargowej jest także chybiony, gdyż z istoty warunku wcześniejszej obsługi prawnej SPZOZów wynika konieczność znajomości tego zakresu prawa, którego stosowanie przez SPZOZy jako jednostki sektora finansów publicznych jest oczywiste.

Mając na uwadze powyższe wnoszę o dokonanie modyfikacji ogłoszenia w ten sposób by:

1/ dopuścić Wykonawców, którzy spełniają wymagania dotychczas opisane w pkt. 6.2 lit. a, b, c, d jednak bez określania w warunkach udziału jakiejkolwiek ilości (liczby) tych usług

2/ do warunków udziału w postępowaniu dopisać warunek pomocy prawnej na rzecz podmiotu leczniczego, który jest (był) dysponentem w systemie Państwowe Ratownictwo Medyczne (Zamawiający ma taki status)

3/ pominąć względnie zmienić kryteria oceny ofert w ten sposób, by wynagrodzenie stanowiło 80% zaś tzw. doświadczenie 20%

4/ ustalić punktację dla 5 kryteriów w następujący sposób:

 a/ kompleksowa obsługa prawna SPZOZów:

1-      1pkt

2- 2 pkt

3 i więcej- 3 pkt

b/ reprezentacja przed KIO:

1 – 1 pkt

2 i więcej – 2 pkt

c/ postępowania w sprawie postępowań odwoławczych przed NFZ:

1-      1pkt

2 i więcej -   2 pkt

d/ postępowania w sprawie postępowań o tzw. nadywkonania wobec NFZ:

1-      1pkt

2- 2 pkt

3 i więcej- 3 pkt

e/ pomoc prawna na rzecz podmiotu – dysponenta w systemie PRM:

1 – 1 pkt

2 i więcej – 2 pkt

 

Jednocześnie wnoszę o modyfikację załączników w ten sposób, by z ich treści usunąć sygnatury, daty i okresy, gdyż Wykonawca składa przecież oświadczenie o spełnieniu wymagań, zaś z regulaminu, ani z przepisów, nie płynie wymóg tak szczegółowego opisu poszczególnych i dotychczas realizowanych usług.

 W przypadku braku możliwości modyfikacji w rozsądnym czasie, wskazuję na zasadność unieważnienia postępowania i ogłoszenia nowego z uwzględnieniem wzmiankowanych modyfikacji.

Odpowiedź Zamawiającego:

Zważając na treść pisma z dnia 2 maja 2017 roku Zamawiający wskazuje, że nie ma podstaw prawnych oraz faktycznych do modyfikacji treści ogłoszenia w zakresie żądanym w przedmiotowym piśmie, a także do unieważnienia postępowania.

 

Uzasadnienie

Zgodnie z § 1 ust. 9 Regulaminu udzielania przez Wojewódzki Szpital Specjalistyczny im. błogosławionego księdza Jerzego Popiełuszki we Włocławku zamówień publicznych na usługi społeczne i inne szczególne usługi, których wartość nie przekracza 750 000 euro w ramach postępowania na usługi społeczne istnieje także możliwość udzielenia zamówienia na usługi, które ze względu na swoją specyfikę są powiązane przedmiotowo z usługami społecznymi i celowym jest ich wspólne udzielenie przez Szpital, a które to usługi zostały wyłączone spod zastosowania ustawy na podstawie art. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U.2015.2164 z późn. zm.). W związku z tym istniała możliwość, a zważając na interes publiczny oraz specyfikę przedmiotu zamówienia także celowość ogłoszenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego również w zakresie usług objętych treścią art. 4 pkt. 3 lit. ea) ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, co przyczyniało się do zwiększenia zasad jawności, transparentności oraz ochrony uczciwej konkurencji oraz równego traktowania wykonawców. Ponadto tego typu działanie był zgodne z postulowaną w doktrynie i orzecznictwie udzielania w ramach jednego zamówienia usług powiązanych ze sobą w sposób funkcjonalny i czasowy, które są przedmiotowo podobne oraz mogą być realizowane przez ten sam podmiot, przy czym brak jest obiektywnych i uzasadnionych powodów, by zlecać ich wykonanie oddzielnie.

Należy przy tym nadmienić, że w zakresie zamówień publicznych które zostały wyłączone spod stosowania ustawy Prawa zamówień publicznych (np. art. 4 pkt. 3 lit. ea) lub opierają się na ogólnych zasadach udzielania zamówień publicznych (art. 138o ust. 1 – 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych) istnieje możliwość, a w celu zapewnienia odpowiedniego poziomu konkurencji oraz równego traktowania wykonawców, a przede wszystkim w celu realizacji zasad gospodarki finansowej, wynikających z ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2013 r., poz. 885 z późn. zm.), dotyczących w szczególności wydatkowania środków publicznych w sposób celowy i oszczędny oraz z zachowaniem zasady jawności i uczciwej konkurencji, przeprowadzenia przetargu o którym mowa m.in. w art. 703 Kodeksu cywilnego. Przetarg cywilny to procedura zawarcia umowy w trybie głównie pisemnym, w której po ogłoszeniu przetargu jego uczestnicy składają oferty, których jak najkorzystniejsze ukształtowanie stanowi przesłankę wyboru oferty przez organizatora. Po upływie wyznaczonego terminu organizator dokonuje oceny ofert i, kierując się kryteriami lub warunkami podanymi w ogłoszeniu o przetargu, wybiera najkorzystniejszą ofertę. Wskazane cechy przetargu zostały spełnione w ramach przedmiotowego postępowania przetargowego. Natomiast zamawiający ma możliwość określenia warunków udziału w postępowaniu oraz kryteriów oceny ofert tak, aby zapewnić udzielenie zamówienia publicznego wykonawcy gwarantującemu jego należyte wykonanie.

Zamawiający w celu realizacji zasad gospodarki finansowej, wynikających z ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2013 r., poz. 885 z późn. zm.), a także biorąc pod uwagę treść art. 138o ust. 2 Prawa zamówień publicznych nakazującą prowadzenie postępowania na usługi społeczne w sposób przejrzysty, obiektywny i niedyskryminujący ustanowił warunki udziału w postępowaniu oraz kryteria oceny ofert, które pozwalają na osiągnięcie możliwie najkorzystniejszych warunków i wybór profesjonalnego, doświadczonego i godnego zaufania wykonawcę. Ustanowione przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu, a także przyjęte kryteria oceny ofert są adekwatne do przedmiotu zamówienia, gdyż odnoszą się do realiów funkcjonowania Szpitala i związanych z nimi potrzeb obsługi prawnej, przy czym Zamawiający był uprawniony do ustanawiania pozacenowych kryteriów oceny ofert, gdyż stawia na wysoką jakość świadczonych usług (gdyż stanowią one strategiczny element prawidłowego funkcjonowania Szpitala), co przy jedynie cenowym kryterium oceny ofert jest znacząco utrudnione, a wręcz niemożliwe. Należy przy tym zaznaczyć, że nie ma żadnych prawnych przeciwskazań aby Zamawiający określił minimalne wymagania dotyczące doświadczenia w ramach warunków udziału w postępowaniu, a w ramach kryterium oceny ofert przyznawał punkty za posiadanie doświadczenia wyższego niż minimalnie określone w warunkach udziału w postępowaniu, co nastąpiło w niniejszym przetargu.     

Podkreślić ponownie należy, że warunki udziału w postępowaniu oraz kryteria oceny ofert zostały ustanowione przez Zamawiającego stosowanie do zadań Zamawiającego jako szpitala oraz kwestii prawnych z nimi związanymi. Wszystkie okoliczności wymagane w zakresie doświadczenia wykonawcy są ściśle związane z działalnością Zamawiającego jako szpitala, a ponadto istnieje duża liczba wykonawców, którzy spełniają te wymagania – w związku z tym w niniejszym postępowaniu zostały poszanowane między innymi zasada ochrony konkurencji oraz proporcjonalności.

W związku z powyższym arbitralne wskazywanie przez - zainteresowanych w uzyskaniu zamówienia publicznego – wykonawców w jaki sposób powinny być kształtowane wymogi, warunki i kryteria oceny ofert w przetargu nie może zostać uwzględnione.    

 


Sprostowanie do treści ogłoszenia o zamówieniu na świadczenie kompleksowych usług prawniczych

  Pkt. 8.2 powinien brzmieć następująco:

 

Osobą uprawnioną do porozumiewania z Wykonawcami jest:

Kierownik Działu Organizacji i Rozliczeń - Aleksandra Frankowska

adres poczty elektronicznej: afrankowska@szpital.wloclawek.pl

 

W pkt. 4.2 w akapicie uwaga zamiast punkcie 6.1.2.1 powinno być 6.3.

 

 

 


Wyjaśnienie do treści ogłoszenia o zamówieniu na świadczenie kompleksowych usług prawniczych

W związku z pytaniem Wykonawcy o wyjaśnienie treści ogłoszenia o zamówienia:

 

Pytanie:Czy Wykonawca może złożyć także ofertę w formie opatrzonej  kwalifikowanym podpisem elektronicznym ?

Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza złożenie oferty w formie opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym.


Ogłoszenie o zamówieniu na świadczenie kompleksowych usług prawniczych

Ogłoszenie o zamówieniu na świadczenie kompleksowych usług prawniczych


Pobierz aplikację do wyświetlania załączników: Pobierz aplikację Acrobat Reader - dokumenty pdf

Ogłoszenie o zamiarze zbycia kotłów

Ogłoszenie o zamiarze zbycia kotłów


Pobierz aplikację do wyświetlania załączników: Pobierz aplikację Acrobat Reader - dokumenty pdf

DOTYCZY: Poprawy do omyłki we wzorze dla ogłoszenia z dnia 9 września 2016r.

DOTYCZY: Poprawy do omyłki we wzorze dla ogłoszenia z dnia 9 września 2016r.


Pobierz aplikację do wyświetlania załączników: Pobierz aplikację Acrobat Reader - dokumenty pdf

Ogłoszenie - konkurs w celu zawiązania partnerstwa do realizacji Projektu

Wojewódzki Szpital Specjalistyczny im. bł. księdza Jerzego Popiełuszki we Włocławku ogłasza konkurs      w celu zawiązania partnerstwa do realizacji Projektu pn. „Podniesienie jakości usług zdrowotnych oraz zwiększenie dostępu do usług medycznych w Wojewódzkim Szpitalu Specjalistycznym im. bł. księdza Jerzego Popiełuszki we Włocławku” finansowanego w ramach zróżnicowanych źródeł finansowania,            w tym m.in. RPO Województwa Kujawsko - Pomorskiego na lata 2014-2020.


Konkurs przeprowadzany jest w oparciu o art. 33 ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014–2020. (t.j. Dz.U.2016.217).

 

CEL PARTNERSTWA

Podjęcie wspólnych działań, związanych z przygotowaniem i realizacją Projektu pn. „Podniesienie jakości usług zdrowotnych oraz zwiększenie dostępu do usług medycznych w Wojewódzkim Szpitalu Specjalistycznym im. bł. księdza Jerzego Popiełuszki we Włocławku”, mającego na celu poprawę dostępu mieszkańców regionu do usług zdrowotnych i społecznych, zmniejszenia nierówności w dostępie do tych usług, promowanie włączenia społecznego i ograniczenie ryzyka wykluczenia społecznego spowodowanego dysproporcjami w dostępie do usług publicznych.
Realizacja Projektu ma na celu utworzenie nowoczesnego, samowystarczalnego kompleksu szpitalnego, zawierającego nowoczesną platformę ratunkowo-zabiegową z dogodnym połączeniem komunikacyjnym z otaczającą siecią dróg miejskich.


Zadanie inwestycyjne obejmuje w szczególności:
  • nowy budynek szpitalny ze Szpitalnym Oddziałem Ratunkowym z lądowiskiem dla helikopterów ratunkowych na dachu, oddziałem OAiIT, Centralnym Blokiem Operacyjnym, Zakładem Diagnostyki Obrazowej, Centralną Sterylizatornią oraz oddziałami zabiegowymi;
  • kompleksową modernizację i dostosowanie istniejących budynków dla potrzeb m.in. wszystkich oddziałów niezabiegowych, kompleksowego Laboratorium, Poradni Specjalistycznych, Apteki Szpitalnej, Zakładu Patomorfologii, Zakładu Opiekuńczo-Leczniczego, Pracowni Hemodynamiki i Pracowni Elektrofizjoterapii, Pracowni Endoskopii, Pracowni Kardiologicznej w tym ECHO i prób wysiłkowych, Pracowni USG;
  • dostosowanie pomieszczeń dla celów Oddziału Psychiatrycznego oraz Poradni Psychiatrycznej, Oddziału Geriatrii oraz Poradni Geriatrycznej, Oddziału Rehabilitacji Ogólnoustrojowej (w tym ortopedycznej), Neurologicznej, Kardiologicznej, Zakładu Rehabilitacji Ambulatoryjnej oraz Poradni Rehabilitacyjnej;
  • utworzenie dostosowanych do obowiązujących wymogów prawnych oraz potrzeb szpitala m.in: zespołu magazynów, szatni personelu, szatni i depozytu dla pacjentów, ekspedycji odpadów i brudnej bielizny, kuchni szpitalnej, pomieszczeń technicznych;
  • nowy układ hydrantowy wraz z kompleksowym planem p.poż.;
  • nowy układ drogowy wraz z parkingami naziemnymi;
  • przyłącza i sieci m.in: sanitarne, energetyczne, teletechniczne i informatyczne;
  • urządzenie zieleni i mała architektura;
  • wszelkie inne prace/instalacje konieczne dla celów zorganizowania zgodnego z obowiązującymi przepisami prawa kompleksowo funkcjonującego podmiotu leczniczego;
  • zakup sprzętu medycznego oraz innego wyposażenia niezbędnego do prawidłowego funkcjonowania Szpitala.

 

Planuje się, że inwestycja będzie realizowana w etapach z uwagi na różne terminy pozyskiwania środków na kolejne etapy, przewiduje się także możliwość objęcia wszystkich lub/i wskazanych etapów odrębnymi decyzjami na pozwolenie na budowę lub pojedynczego pozwolenia na budowę obejmującego całe przedsięwzięcie.
Zakładana jest pewna kolejność wykonywania w/w prac, z którą wiąże się również etapowanie prac rozbiórkowych i wycinki drzew.

 

Grupa docelowa: mieszkańcy województwa kujawsko-pomorskiego.

 

Maksymalna wartość projektu do 180 mln zł.

 

Realizacja projektu przewidywana jest w okresie: 03.10.2016 – 31.12.2020.


Pobierz aplikację do wyświetlania załączników: Pobierz aplikację Acrobat Reader - dokumenty pdf

strzałka do góry