ABIP.pl logo

prowadzony przez:
Związek Gmin Ziemi Kujawskiej z siedzibą w Aleksandrowie Kujawskim


BIP > Poradnik Petenta



Poradnik Petenta

....................................., dn. ............................r.



Do:
Związek Gmin Ziemi Kujawskiej
zs. w Aleksandrowie Kujawskim

Wnioskodawca:
............................................................
............................................................
............................................................
(imię i nazwisko/ nazwa firmy, adres,
telefon, ew. adres e-mail
i nr PESEL/REGON)

Wniosek
o udostępnienie informacji publicznej

Na podstawie art. 2 ust.1 i art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. Nr 112, poz.1198) wnoszę o udzielenie mi informacji dotyczącej:
............................................................
............................................................
............................................................
............................................................
............................................................
Jednocześnie na podstawie art. 14 ust. 1 powołanej ustawy, wnoszę o udostępnienie mi powyższych informacji w następujący1:
- udostępnienie dokumentów do przeglądania (i ewentualnie kopiowania) w urzędzie, w uzgodnionym terminie,
- przesłanie informacji pocztą na podany powyżej adres,
- inny sposób: ............................................
W celu umożliwienia realizacji niniejszego wniosku wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 29 sierpnia 1997r. (tj. Dz. U. Nr 101 z 2002r., poz. 926).

...............................................
(podpis)

1 Należy zakreślić właściwe pole krzyżykiem albo odpowiednio zmodyfikować wzór za
pomocą edytora tekstu.



Stosownie do art. 8 ust. 4 ustawy z dnia 6 września 2001r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. Nr 112, poz.1198) i § 12 ust. 1 pkt 7 rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 17 maja 2002r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 67 poz. 619) informuje się, że udostępnianie informacji publicznych nieudostępnionych w Biuletynie Informacji Publicznej następuje poprzez:
1. Udostępnienie dokumentów na pisemny wniosek, złożony w Biurze Związku (zgodnie z art. 2 ust.1 i art. 10 ust. 1 ustawy informacja, która nie została udostępniona w Biuletynie Informacji Publicznej, jest udostępniana na wniosek) – patrz wzór wniosku.
Wniosek nie jest wymagany w przypadku dokumentów, których udostępnienie może nastąpić niezwłocznie.
2. Dostęp do informacji publicznej następuje również w drodze wstępu na posiedzenia Zgromadzenia Związku i posiedzeń komisji.

Udostępnianie informacji na wniosek w Biurze Związku:
1. Informacja publiczna, która nie została udostępniona w BIP, jest udostępniona na wniosek.
2. Udostępnianie informacji, o której mowa w punkcie 1, na pisemny wniosek zainteresowanego następuje bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku (art. 13 ust. 1 ustawy).
3. Jeżeli z uzasadnionych przyczyn zachowanie tego terminu jest niemożliwe, należy obowiązkowo powiadomić w terminie, o którym mowa w punkcie 2, wnioskodawcę o powodach opóźnienia w przekazaniu informacji oraz o nowym terminie, nie dłuższym jednak niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku.
4. Dostęp do informacji jest bezpłatny w formach:
- informacja ustna,
- wgląd do dokumentów urzędowych w siedzibie Związku,
- wstęp na posiedzenia organów kolegialnych
5. Dostęp do informacji w pozostałych formach jest płatny w wysokości:
- za sporządzenie kserokopii dokumentów lub danych w formacie A4 – 0,16 zł. za każdą stronę.
6. Wnioskodawca, w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku, zostanie powiadomiony o wysokości opłaty związanej z udzieleniem informacji. Udostępnienie informacji zgodnie z wnioskiem następuje po upływie 14 dni od dnia powiadomienia wnioskodawcy, chyba że wnioskodawca dokona w tym terminie zmiany wniosku w zakresie sposobu lub formy udostępnienia informacji albo wycofa wniosek.
7. Opłatę uiszcza się przez wpłatę do kasy Związku lub na rachunek bankowy.

Ograniczenia w dostępie do informacji publicznej:
1. Prawo do informacji publicznej podlega ograniczeniu w zakresie i na zasadach określonych w przepisach o ochronie informacji niejawnych oraz o ochronie innych tajemnic ustawowo chronionych (ochrona danych osobowych, tajemnica skarbowa, statystyczna, przedsiębiorcy, bankowa, ochrona życia prywatnego i rodzinnego, tajemnica lekarska i inne).
2. Prawo do informacji publicznej może podlegać ograniczeniu z uwagi na brak przesłanek do uznania, że udzielenie informacji publicznej, w tym informacji przetworzonej jest szczególnie istotne dla interesu publicznego. Obowiązek rozważenia tej przesłanki spoczywa na podmiocie rozpatrującym wniosek.
3. Odmowa udostępnienia informacji publicznej oraz umorzenie postępowania o udostępnienie informacji następują w formie decyzji administracyjnej. Odwołanie od decyzji rozpoznaje się w terminie 14 dni (art. 16 ust. 2 pkt 1 ustawy).
4. Ustawa o dostępie do informacji publicznej nie ma zastosowania do uzyskania informacji będących informacjami publicznymi, zawartych w przepisach innych ustaw np. informacji o środowisku, o zasobie geodezyjnym i in., które określają odmienne zasady i tryb dostępu do tych informacji oraz odpłatności.


strzałka do góry