BIP > Komunikat
Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr PR.0007.44.2011
Rady Miasta w Rudzie Śląskie
z dnia 24 lutego 2011
STATUT
IZBY WYTRZEŹWIEŃ W RUDZIE ŚLĄSKIEJ
Rozdział 1.
Postanowienia ogólne
§ 1. Izba Wytrzeźwień w Rudzie Śląskiej zwana dalej „Izbą” działa na podstawie :
1. ustawy z dnia 16 października 1982 roku o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi ( t.j. Dz. U. z 2007 roku, Nr 70, poz. 473 z późn. zm.),
2. rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 4 lutego 2004 roku w sprawie trybu doprowadzania, przyjmowania i zwalniania osób w stanie nietrzeźwości oraz organizację izby wytrzeźwień placówek utworzonych lub wskazanych przez jednostkę samorządu terytorialnego ( Dz. U. Nr 20, poz. 192 z późn. zm.),
3. ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych ( Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.),
4. ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie terytorialnym ( t.j. Dz. U. z 2001 roku Nr 142, poz.1591 z późn. zm.),
5. ustawy z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości ( Dz. U. z 2009 roku Nr 152 , poz. 1223 z późn. zm.),
6. ustawy z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej ( tekst jednolity Dz. U. z 2009 r. Nr 175, poz. 1362 z późn. zm.),
7. ustawy z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych ( Dz. U. Nr 223, poz. 1458 z późn. zm.),
8. niniejszego statutu.
§ 2. 1. Siedziba Izby mieści się w Rudzie Śląskiej przy ul. Tołstoja 11.
2. Izba jest jednostką organizacyjną Miasta Ruda Śląska, działającą w formie jednostki budżetowej.
§ 3. Obszar działania Izby obejmuje Miasto Ruda Śląska oraz tereny innych jednostek samorządu terytorialnego, z którymi zawarte zostały odpowiednie umowy lub porozumienia.
§ 4. Organem założycielskim dla Izby jest Rada Miasta Ruda Śląska.
Rozdział 2.
Cele i zadania Izby
§ 5. 1. W Izbie czasowo przebywają osoby w stanie nietrzeźwości, które swoim zachowaniem dają powód do zgorszenia, znajdują się w okolicznościach zagrażających ich życiu albo zagrażają zdrowiu innych osób – zwane dalej „pacjentami”
2. Izba udziela bezdomnym mężczyznom schronienia przez przyznanie tymczasowego miejsca noclegowego w prowadzonej noclegowni.
3. Izba realizuje również Miejski Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Gminny Program Przeciwdziałania Narkomanii.
§ 6. Do zadań Izby należą w szczególności:
1) opieka nad osobami (pacjentami) w stanie nietrzeźwości,
2) zapewnienie pacjentom odpowiednich warunków pozwalających bez uszczerbku dla ich zdrowia powrotu do normalnego stanu psychicznego i fizycznego,
3) udzielanie pacjentom świadczeń sanitarno-higienicznych, a w nagłych przypadkach pierwszej pomocy,
4) informowanie pacjentów o szkodliwości nadużywania alkoholu,
5) motywowanie osób uzależnionych od alkoholu do poddania się leczeniu odwykowemu,
6) uczestniczenie w akcjach promujących trzeźwy styl życia
7) prowadzenie punktu konsultacyjnego
§7. W celu wykonania zadań określonych w § 5 i 6, Izba współpracuje z :
1) Miejską Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,
2) Samodzielnym Publicznym Zakładem Opieki Zdrowotnej, Ośrodkiem Terapii Uzależnień i Pomocy Psychologicznej,
3) Policją i Strażą Miejską,
4) Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej,
5) innymi instytucjami i organizacjami pozarządowymi, których działalność ma na celu przeciwdziałanie alkoholizmowi, jego skutkom, demoralizacji i przestępczości nieletnich.
Rozdział 3.
Zarządzanie i organizacja wewnętrzna
§ 8. 1. Izbą kieruje i reprezentuje ją na zewnątrz Dyrektor Izby.
2. Z Dyrektorem Izby stosunek pracy nawiązuje i rozwiązuje Prezydent Miasta Ruda Śląska.
3. Dyrektor Izby w szczególności:
1) zarządza Izbą, kieruje jej działalnością oraz ustala jej organizację wewnętrzną,
2) sprawuje nadzór nad majątkiem Izby,
3) tworzy warunki do realizacji zadań statutowych poprzez właściwe gospodarowanie środkami określonymi w planie finansowym i ponosi odpowiedzialność za ich prawidłowe wykorzystanie,
4) zatrudnia pracowników Izby wykonując uprawnienia pracodawcy w rozumieniu przepisów prawa pracy.
4. Dyrektor, działając zgodnie z przepisami prawa i pełnomocnictwami udzielonymi mu przez Prezydenta Miasta, podejmuje decyzje samodzielnie i ponosi za nie pełną odpowiedzialności.
5. Dyrektor kieruje jednostką przy pomocy głównego księgowego.
§ 9. 1. Szczegółową organizację Izby określa schemat organizacyjny i regulamin organizacyjny ustalany przez Dyrektora Izby i zatwierdzany przez Prezydenta Miasta Ruda Śląska
2. Izba czynna jest całą dobę.
3. Przyznawanie tymczasowego miejsca noclegowego w noclegowni odbywa się pomiędzy godziną 16:00, a 7:00 dnia następnego, z zastrzeżeniem ust. 4 i 5.
4.Szczegółowe zasady udzielania tymczasowego miejsca noclegowego ustala, w zależności od pory roku z uwzględnieniem okresów świątecznych, Dyrektor Izby.
5. W okresie świątecznym możliwe jest udzielanie tymczasowego miejsca noclegowego przez całą dobę.
Przepis ust. 4 stosuje się odpowiednio.
Rozdział 4.
Postanowienia końcowe
§ 10. Zmiany niniejszego statutu dokonuje się w trybie i na zasadach obowiązujących przy jego nadaniu
Pobierz aplikację do wyświetlania załączników: