BIP > Komunikat
Klauzula informacyjna dla mieszkańców i odwiedzających
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U.UE.L.2016.119.1) (dalej „RODO”) informuje że:
1. Administratorem Państwa danych osobowych jest Dom Pomocy Społecznej w Zochcinku reprezentowany przez Dyrektora. Kontakt:
· pisemnie pod adresem: Dom Pomocy Społecznej w Zochcinku, Zochcinek 42, 27-500 Opatów,
· telefonicznie pod nr telefonu: (15) 868 28 18,
· drogą mailową, wysyłając wiadomość na adres: dps@zochcinek.pl
2. Inspektor Ochrony Danych. Można się z nim skontaktować:
· pisemnie pod adresem: Dom Pomocy Społecznej w Zochcinku, Zochcinek 42, 27-500 Opatów,
· telefonicznie pod nr telefonu: (15) 868 28 18,
· drogą mailową, wysyłając wiadomość na adres: iod@zochcinek.pl
3. Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania:
· przetwarzanie Państwa danych osobowych jest niezbędne w związku z obowiązkiem prawnym ciążącym na administratorze – zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c RODO, oraz art. 9 ust. 2 lit. b i h RODO, jak również jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym - art. 6 ust. 1 lit. e RODO. Przetwarzanie danych u Administratora następuje w celu realizacji zadań Domu Pomocy Społecznej w Zochcinku wynikających z przepisów ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej oraz wydanych na jej podstawie przepisów wykonawczych (w tym rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 23 sierpnia 2012 r. w sprawie domów pomocy społecznej), oraz zadań zleconych Jednostce przez podmioty uprawnione na podstawie przepisów odrębnych,
· Przetwarzanie danych może nastąpić również na podstawie zgody udzielonej przez osobę będącą dysponentem danych osobowych art. 6 ust 1 lit a RODO – w zakresie świadczenia na rzecz mieszkańców Domu Pomocy Społecznej w Zochcinku społecznie oczekiwanych usług dodatkowych.
4. Źródło pochodzenia danych osobowych. Dane osobowe pozyskiwane są od wnioskodawcy, osób trzecich i innych instytucji publicznych na potrzeby prowadzonej sprawy. W przypadku mieszkańców Domu Pomocy Społecznej w Zochcinku oraz ich opiekunów prawnych/kuratorów obowiązek podania danych osobowych wynika z przepisów prawa.
5. Państwa dane osobowe mogą być udostępniane innym odbiorcom w uzasadnionych przypadkach i na podstawie odpowiednich przepisów prawa, umów powierzenia lub stosownych upoważnień.
6. Dane przechowywane są przez okres niezbędny do realizacji celu do jakiego zostały zebrane. Termin ten określony jest w Jednolitym Rzeczowym Wykazie Akt Domu Pomocy Społecznej w Zochcinku, tj. 50 lat.
7. Posiadają Państwo prawo do:
· dostępu do swoich danych osobowych, sprostowania, żądania usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
· cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem
· wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Pobierz aplikację do wyświetlania załączników: