ABIP.pl logo

prowadzony przez:
Wojewódzki Szpital Specjalistyczny we Włocławku


BIP > Komunikat



Odpowiedź na prośbę o wyjaśnienie treści ogłoszenia

Włocławek, dnia 2018-04-30

 

Odpowiedź na prośbę o wyjaśnienie treści ogłoszenia

 

 

 

W związku z ogłoszeniem dot. obsługi prawnej Szpital zwracam się z wnioskiem o wyjaśnienie poniższych wątpliwości pozostających w związku z przedmiotem ogłoszenia:



1) czy Zamawiający przewiduje zwrot kosztów dojazdu na tzw. dyżury lub na wokandy, których stroną jest Szpital (poza siedzibą Zamawiającego) ?

 

Powyższe zagadnienie reguluje zapis § 4 ust. 5 projektu umowy.


2) czy Zamawiający wymaga doradztwa prawnego w zakresie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 - tzw. RODO ?

 

Tak, zakres ma obejmować regulacje z zakresu ochrony danych osobowych (RODO).


3) czy w ramach ewentualnego doradztwa w zakresie RODO Zamawiający będzie wymagał szkoleń ? Jeśli tak, to ilu ?

 

Zgodnie z ogłoszeniem jednym z wymogów jest przeprowadzanie szkoleń min. raz na kwartał, przy czym tematyka powinna zostać ustalona pomiędzy stronami.

 

4) czy Zamawiający ma wyznaczonego inspektora ochrony danych w związku z wejściem w życie RODO 25.05.2018 r. ?

 

W chwili obecnej w placówce zatrudniony jest Administrator Bezpieczeństwa Informacji.


5) proszę o wskazanie ilości prowadzonych spraw sądowych oraz przed wojewódzką komisją ds. orzekania o zdarzeniach medycznych w ostatnich 12 miesiącach obsługi prawnej ?

 

Informacja możliwa do uzyskania po złożeniu wniosku o udostępnienie informacji publicznej.


6) czy Zamawiający przewiduje dodatkowe wynagrodzenie w postaci premii od sukcesu w sytuacji, gdy powództwo przeciwko Szpitalowi o np. tzw. błąd medyczny zostanie w części albo w całości oddalone, liczonej procentowo od kwoty wygranej rozumianej jako oddalonej przez sąd ? Jeśli tak, to jaki procent Zamawiający przewiduje jako premie od sukcesu ?

 

Zamawiający nie przewiduje takiego rozwiązania.


7) Zamawiający wymaga co najmniej 18 godzin i 3 dni dyżuru w siedzibie oraz minimum 20 godzin pomocy prawnej poza dyżurami - w związku z tym powstaje pytanie: w ramach, której puli godzin Zamawiający zamierza rozliczać pracę Wykonawcy w postaci sporządzania pism procesowych, opinii prawnych, analiz, przygotowania do wokand, uczestnictwa na wokandach, uczestnictwa w posiedzeniach wojewódzkiej komisji ds. orzekania o zdarzeniach medycznych, prowadzenia szkoleń ?

 

Z założenia w ramach dyżurów prowadzonych w siedzibie WSS mogą być sporządzane dokumenty, opinie i pisma, chodzi o łączne wypełnianie tych godzin i dyspozycje pracowników kancelarii.


8) w nawiązaniu do pytania nr 7: jak rozliczany będzie też czas pracy związany z przygotowaniem i uczestnictwem w posiedzeniach Krajowej Izby Odwoławczej (w ramach której puli godzin) ?

 

Jak wyżej w ramach ogólnej dyspozycyjności na rzecz WSS we Włocławku.

 

Z postanowień projektu umowy (§ 2 ust. 3 ) wynika obowiązek sporządzania harmonogramu czynności (dostępności) osób biorących udział w realizacji zamówienia z podziałem na dni i godziny.


9) w nawiązaniu do pytania nr 7: jaka jest wartość szacunkowa zamówienia i czy uwzględnia aż tak daleko idące zobligowanie Wykonawcy do pozostawania w dyspozycji Zamawiającego (min. 18 godzin i 3 dni dyżuru, min. 20 godzin poza dyżurami oraz kompleksowość obsługi) ?

 

Przepisy regulujące przeprowadzenie postępowania na usługi społeczne nie przewidują podawania wartości szacunkowej do publicznej wiadomości.


10) mając powyższe na uwadze, w szczególności pytania nr 7-9, Wykonawca wnosi o zmianę treści ogłoszenia i projektu umowy w zakresie zapisu dot. świadczenia pomocy prawnej przez minimum 18 godzin i co najmniej 3 dni jako dyżury oraz co najmniej 20 godzin poza dyżurami, a także w zakresie pomocy prawnej nawet w dni wolne, albowiem są to zapisy niejednoznaczne, powodujące, że Wykonawca musi właściwie być przez 7 dni w tygodniu do dyspozycji Zamawiającego, co zdaniem pytającego narusza zasadę równości stron stosunku cywilnego oraz daje zbyt daleko idącą ingerencję Zamawiającemu w organizację pracy kancelarii, a nadto uniemożliwia skalkulowanie oferty do niniejszego postępowania. Wykonawca właściwie nie jest w stanie przewidzieć ile w rzeczywistości będzie musiał poświęcić czasu i zasobów na pomoc prawną Zamawiającemu, skoro ten w ogłoszeniu stosuje wyrażenia "minimum" i "co najmniej".
Wniosek o zmianę dotyczy: par. 2 ust. 2, 5 i 6 formularza umowy. Wykonawca wnosi o wykreślenie par. 2 ust. 6 oraz zmianę par. 2 ust. 2 na maksimum 2 dyżury w tygodniu (12 godzin), a par. 2 ust. 3 na maksimum 20 godzin pomocy poza dyżurami.

Przy czym Wykonawca pragnie pokreślić, że Zamawiający wymaga dyspozycji aż trzech adwokatów lub radców prawnych, co także znacznie wpływa na kalkulację oferty.

 

Zamawiający nie zmienia treści ogłoszenia i projektu umowy w powyższym zakresie.




strzałka do góry