ABIP.pl logo

prowadzony przez:
Centrum Usług Społecznych w Rudzie Śląskiej


BIP > Komunikat



RODO - MONITORING

MONITORING WIZYJNY ORAZ ROZMÓW TELEFONICZNYCH
Centrum Usług Społecznych w Rudzie Śląskiej, realizując obowiązek informacyjny wynikający z art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE  (zwanego dalej RODO), w związku z wprowadzeniem monitoringu rozmów telefonicznych oraz monitoringu wizyjnego przy wejściu, wyjściu oraz na korytarzach budynku przy ul. Markowej 20 w Rudzie Śląskiej informuje, że:


1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Centrum Usług Społecznych w Rudzie Śląskiej, z siedzibą przy ul. Markowej 20, 41-709 Ruda Śląska (zwany dalej CUS) reprezentowany przez Dyrektora.


2. Został wyznaczony Inspektor Ochrony Danych z którym można skontaktować się osobiście lub pisemnie pod adresem wskazanym w pkt. 1, za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem iod@cus.rsl.pl oraz telefonicznie pod numerem 32/344-03-24 wew. 376.


3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu:
 
a) zapewnienia bezpieczeństwa pracowników oraz ochrony mienia - w odniesieniu do pracowników CUS w Rudzie Śląskiej,
b) zapewnienia porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli oraz ochrony przeciwpożarowej  - w odniesieniu do pozostałych osób,
c) realizacji prawnie uzasadnionych interesów Administratora w postępowaniach sądowych i administracyjnych w odniesieniu do wszystkich osób objętych monitoringiem; na podstawie art. 9a ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, art. 222 ust. 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy oraz art. 6 ust. 1 lit. f RODO.


4. Administrator nie udostępnia Pana/Pani danych osobowych, z wyjątkiem przypadków prawnie uzasadnionych oraz na podstawie zawartych umów powierzenia danych osobowych, w szczególności podmiotom zapewniającym obsługę administracyjną, techniczną i informatyczną.


5. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres 7 dni od momentu nagrania w przypadku monitoringu wizyjnego i okres nie przekraczający 1 miesiąca w przypadku nagrywania rozmów telefonicznych, za wyjątkiem sytuacji, w których dłuższe przechowywanie danych osobowych jest uzasadnione na podstawie odrębnych przepisów oraz, gdy nagrania stanowią lub mają stanowić dowód w postępowaniu sądowym, bądź administracyjnym w tych przypadkach okres przechowywania danych będzie wyznaczony treścią odrębnych przepisów lub czasem trwania postępowania, w którym dane osobowe będą wykorzystywane w charakterze dowodu.


6. Posiada Pani/Pan prawo do :
a) żądania od Administratora dostępu do Pani/Pana danych osobowych na zasadach określonych w art. 15 RODO,
b) żądania od Administratora sprostowania Pani/Pana danych osobowych na zasadach określonych w art.16 RODO,
c) żądania od Administratora usunięcia Pani/Pana danych osobowych na zasadach określonych w art. 17 RODO,
d) żądania od Administratora ograniczenia przetwarzania Pani/Pana danych osobowych na zasadach określonych w art. 18 RODO, 
e) przenoszenia Pani/Pana danych osobowych na zasadach określonych w art.20 RODO,
f) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych osobowych na zasadzie określonej w art. 21 RODO.


7. Nadto przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.


8. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne jednakże niezbędne:
a) dla przebywania w budynku przy ul. Markowej 20 w Rudzie Śląskiej. Wejście do budynku jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych osobowych. Konsekwencją odmowy udostępnienia tych danych jest brak uprawnienia do przebywania na terenie budynku;
b) do załatwienia spraw drogą telefoniczną we wszystkich budynkach MOPS (w tym w Lokalnych Punktach Pracowników Socjalnych). W przypadku braku zgody, prosimy o kontakt osobisty, pisemny lub elektroniczny.


 


strzałka do góry