BIP > Komunikat
PROCEDURA
PRZYJMOWANIA MIESZKAŃCA
DO DOMU POMOCY SPOŁECZNEJ
IM. JANA PAWŁA II W RUDZIE
Zapoznanie się z aktami osobowymi kandydata – akceptacja przez lekarza rodzinnego i Kierownika Zespołu Terapeutyczno – Opiekuńczego.
Przeprowadzenie wywiadu w miejscu zamieszkania przez pracownika socjalnego.
W chwili uzyskania wolnego miejsca pracownik socjalny zawiadamia kandydata, jego opiekuna prawnego, Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej o terminie przyjęcia.
Zawiadomienie Rady Domu o nowym mieszkańcu, przygotowanie pokoju.
W przyjmowaniu nowego mieszkańca uczestniczą:
pracownik socjalny,
Kierownik Zespołu Terapeutyczno – Opiekuńczego,
pielęgniarka dyżurna,
opiekun.
Opiekun zaprowadza do pokoju, pokazuje łóżko, szafkę, przedstawia współmieszkańcom.
Opiekun pomaga w rozpakowaniu odzieży, rzeczy osobistych, ocenia stan czystości, ewentualnie kąpiel.
Opiekun oprowadza nowego mieszkańca po budynku, zapoznaje z jego rozkładem (kuchnia, jadalnia, sale, WC).
Personel medyczny analizuje orzeczenie lekarskie, zakłada historie choroby, nowego mieszkańca bada lekarz zlecając odpowiednie zabiegi.
Mieszkaniec zostaje zapoznany z Regulaminem Domu.
Pracownik socjalny dokonuje zameldowania mieszkańca.
Pracownik socjalny dokonuje wyliczenia wysokości odpłatności za pobyt w DPS Ruda, zawiadamia ZUS, KRUS, MOPS o konieczności przekazywania świadczeń
na nowy adres.Pomoc w adaptacji mieszkańca – wybór pracownika pierwszego kontaktu. Założenie dokumentacji.