BIP > Deklaracja dostępności > Dom Pomocy Społecznej w Radomsku
Deklaracja dostępności
Dom Pomocy Społecznej w Radomsku zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Data ostatniej istotnej aktualizacji strony internetowej:
Stan dostępności cyfrowej
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
Skany załączników.
Przygotowanie deklaracji dostępności
Data sporządzenia deklaracji dostępności:
Data ostatniego przeglądu i aktualizacji deklaracji dostępności:
Podczas przeprowadzanej samooceny skorzystano z dostępnego narzędzia: Test - European Internet Inclusion Initiative, (http://checkers.eiii.eu/), z którego wynika, że - poza elementami niedostępnymi wymienionymi powyżej - strona internetowa www.biuletyn.abip.pl/dps_radomsko/ spełnia wymagania w 100%.
Skróty klawiszowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki, m.in.:
TAB – przejście do kolejnego elementu
SHIFT + TAB – przejście do poprzedniego elementu
HOME – przejście do początku strony
END – przejście do końca strony
PAGE DOWN – przejście jeden ekran w dół strony
PAGE UP – przejście jeden ekran w górę strony
ENTER – przejście do aktywnej treści
ESC – anulowanie podpowiedzi
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Za kontakt w sprawie dostępnośco cyfrowej odpowiada Marta Makowska, biuro@dpsradomsko.naszdps.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc pod numer telefonu 44/6820840. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać: - dane kontaktowe osoby występującej z żądaniem; - wskazanie strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej podmiotu publicznego, które mają być dostępne cyfrowo; - wskazanie sposobu kontaktu z osobą występującą z żądaniem. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Podmiot publiczny odmawia zapewnienia dostępności cyfrowej elementu strony internetowej lub aplikacji mobilnej, jeżeli wiązałoby się to z ryzykiem naruszenia integralności lub wiarygodności przekazywanych informacji. W przypadku gdy podmiot publiczny nie jest w stanie zapewnić dostępności cyfrowej elementu strony internetowej lub aplikacji mobilnej zgodnie z żądaniem, niezwłocznie powiadamia on osobę występującą z żądaniem o przyczynach braku możliwości zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanego elementu i wskazuje alternatywny sposób dostępu do tego elementu. W przypadku odmowy zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub wskazanego elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej podmiotu publicznego, wskazanych w żądaniu albo w przypadku odmowy skorzystania z alternatywnego sposobu dostępu przez osobę występującą z żądaniem, osoba ta ma prawo do złożenia do podmiotu publicznego skargi w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Do skarg rozpatrywanych w postępowaniach w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej stosuje się przepisy działu VIII Kodeksu postępowania administracyjnego. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę. Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej. Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Radomsku:
Mariola Kaczmarczyk-Utratna — Dyrektor Domu Pomocy Społecznej w Radomsku,
Budynek z biurami pod adresem 97-500 Radomsko, ul. I. Krasickiego 138. Wejście do budynku dostępne. Wjazd do budynku bez progu. Pomieszczenia biurowe na parterze i I piętrze dostępne bez progów. Dostępność pomieszczeń na I piętrze - winda osobowa. Schody wyposażone w poręcze. W budynku korytarze szerokie wyposażone w poręcze, przestrzeń dostępna, wejście do windy na parterze. Ubikacja przystosowana dla osób z niepełnosprawnością. W budynku nie ma potrzeb zastosowania pochylni i podnośników. Miejsca postojowe znajdują się w odległości 100 metrów od budynku, przy ulicy I. Krasickiego. Dojazd do wejścia budynku dostępny przez podjazd dla wózków/pochylone przejście dla pieszych. Kolejne miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami znajdują się na parkingu za budynkiem w odległości 20 metrów od budynku. Wjazd na parking od ulicy I. Krasickiego za zgodą administratora budynku. Dojazd do wejścia budynku dostępny bez progu. Biuro zaprasza osoby korzystające ze wsparcia psów asystujących.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Na miejscu można skorzystać z usług tłumacza języka migowego. Brak możliwości korzystania z tłumacza migowego on-line. Budynek wyposażony jest w przenośną pętlę indukcyjną.