ABIP.pl logo

prowadzony przez:
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Ciechanowie


BIP > Komunikat



Nabór na stanowisko kierownika Działu Świadczeń Rodzinnych i Funduszu Alimentacyjnego

Ciechanów, dnia 05.05.2017 r.

 

OGŁOSZENIE O NABORZE NA WOLNE  STANOWISKO URZĘDNICZE

z dnia  05 maja   2017 r.

Na podstawie art. 11 ust. 1 i art. 13 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Tj. Dz.U. 2016 poz.902)

Dyrektor

Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ciechanowie

 ogłasza

otwarty i konkurencyjny nabór na wolne   stanowisko  urzędnicze w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Ciechanowie

 

Kierownik

Działu Świadczeń Rodzinnych i Funduszu Alimentacyjnego

KA.101.2-1.2017

 

Wymiar czasu pracy  pełny etat

Liczba kandydatów do wyłonienia – 1 osoba

Rodzaj zatrudnienia– umowa o pracę

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych wynosi – 2,99

Miejsce pracy –  stanowisko pracy znajduje się na I piętrze w budynku MOPS  w Ciechanowie przy  ul. Sienkiewicza 32D, budynek  posiada windę

Charakter pracy  praca wymagająca wysokiego stopnia samodzielności i współpracy  z innymi działami oraz zewnętrznymi instytucjami publicznymi

 

Wymagania konieczne:

 

1.       Obywatelstwo polskie lub państwa Unii Europejskiej lub innego państwa, któremu na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, ( w przypadku osób nie posiadających obywatelstwa polskiego konieczna jest znajomość języka polskiego potwierdzona dokumentem określonym w przepisach o służbie cywilnej), (osoba nie posiadająca obywatelstwa polskiego musi posiadać znajomość   języka polskiego potwierdzoną dokumentem określonym w przepisach o służbie cywilnej).

2.        Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych.

3.        Nie była skazana  za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub  umyślne przestępstwo skarbowe.

4.       Nieposzlakowana opinia;

5.       Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na oferowanym stanowisku urzędniczym;

6.       Wykształcenie wyższe magisterskie, preferowane kierunki: prawo, administracja publiczna , ekonomia;

7.       staż pracy minimum 5 lat, w tym 2 lata w administracji publicznej na stanowisku urzędniczym  (dobrze   widziane: doświadczenie na stanowisku kierowniczym lub doświadczenie  w pracy w OPS    realizujących świadczenia rodzinne i fundusz alimentacyjny);

8.       Znajomość przepisów:

-         ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (tj. Dz. U.2015 poz. 114 ze zm.),

-         ustawy  z dnia 4 kwietnia 2014 r. o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów (tj. Dz. U. 2016 poz. 162 ze zm.),

-         ustawy z dnia 11 lutego 2016 r. o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci  (tj. Dz. U.2016 poz. 195 ze zm.),

-         ustawy z dnia 7 września 2007 r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów (tj. Dz. U.  2016 poz. 169 ze zm.)

-         ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz. U. 2016 poz.23);

-         ustawy z dnia 4 listopada 2016 r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem” (Dz. U. 2016 poz.1860);

-         ustawy z dnia 12 marca 2014 r. o pomocy społecznej (tj.Dz.U.2016 poz.930);

-         ustawy z dnia 21 listopada  2008 r. o pracownikach samorządowych (tj.Dz.U.2016 poz.902)

9.     Umiejętność obsługi urządzeń biurowych, w tym: biegła znajomość obsługi komputera i  programów Microsoft Office;

10.  Doświadczenie w zakresie obsługi klienta;

11.  Wysoka kultura osobista.

 

Wymagania dodatkowe:

·         doświadczenie w pracy na podobnym stanowisku,

·         umiejętność organizacji pracy;

·         umiejętność efektywnej pracy w zespole;

·         samodzielność i odpowiedzialność w podejmowaniu decyzji;

·         własna inicjatywa, kreatywność;

·         odpowiedzialność, rzetelność, sumienność;

·         komunikatywność;

·         umiejętność radzenia sobie w sytuacjach stresowych.

 

Główne obowiązki:

Organizacja, koordynacja oraz prowadzenie nadzoru nad wykonywaniem prac  podległych pracowników w celu wykonywania wszystkich zadań należących do kompetencji Działu Świadczeń Rodzinnych i Funduszu Alimentacyjnego z zakresu:

1.       postępowań  na podstawie ustawy o świadczeniach rodzinnych;

2.       postępowań na podstawie ustawy o ustaleniu i wypłacie zasiłków  dla opiekunów;

3.       postępowań na podstawie ustawy o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci;

4.       postępowań  na podstawie ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów;

5.       postępowań na podstawie ustawy o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”

6.       prowadzenie niezbędnych rejestrów;

7.       przygotowywanie projektów decyzji, postanowień i pism w zakresie realizowanych w dziale zadań;

8.       ewidencji przyznawanych świadczeń;

9.       prowadzenia analiz przyznanych i wypłaconych świadczeń;

10.    przygotowywania planów finansowych i zapotrzebowania na środki finansowe na wypłatę świadczeń,

11.    bieżącego monitoringu  realizacji planu finansowego;

12.    sporządzania  informacji i sprawozdań rzeczowo-finansowych z zakresu przyznanych świadczeń  rodzinnych i z funduszu alimentacyjnego;

13.    obsługi klienta;

14.    obsługi programu komputerowego;

15.    nadzoru  nad prawidłowym działaniem programu do obsługi świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego (współpraca z informatykiem);

16.    archiwizacji  dokumentacji dotyczącej realizowanych w dziale zadań;

17.    terminowej  realizacji  zadań wynikających z przydziału czynności;

18.    umiejętności interpretowania aktów prawnych.

 

Wymagane dokumenty i oświadczenia:

  1. Życiorys z przebiegiem pracy zawodowej, zawierający w szczególności informację o stażu pracy, potwierdzony własnoręcznym podpisem.
  2. List motywacyjny potwierdzony własnoręcznym podpisem.
  3. Kserokopie świadectw ukończenia szkoły.
  4. Kserokopie potwierdzeń ukończonych kursów, szkoleń.
  5. Kserokopie świadectw pracy lub zaświadczeń o zatrudnieniu.
  6.  Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych ( Tj. Dz.U. z 2016, poz. 992) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Tj. Dz.U. z 2016, poz. 902), potwierdzone własnoręcznym podpisem.
  7. Oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe, potwierdzone własnoręcznym podpisem.
  8.  Oświadczenie, że kandydat ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych potwierdzone własnoręcznym podpisem.
  9.  Oświadczenie  o braku przeciwwskazań zdrowotnych do   wykonywania pracy na stanowisku kierownika.
  10.  Inne dokumenty potwierdzające dodatkowe kwalifikacje lub umiejętności, opinie z  poprzednich miejsc pracy, rekomendacje, referencje.
  11.  Kserokopia dowodu osobistego.
  12.  Kserokopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność ( dotyczy kandydatów, którzy zamierzają skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust.2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Tj.Dz.U.2016 poz. 902),

 

 Uwaga:

  1. Treść składanych przez kandydatów oświadczeń musi być zgodna z treścią oświadczeń zawartych w ogłoszeniu o naborze.
  2. Dokumenty składane w języku obcym muszą być przetłumaczone na język polski.
  3. Osoby, które nie spełnią wszystkich wymogów formalnych nie zostaną dopuszczone do udziału w prowadzonym postępowaniu.

 Termin i miejsce składania dokumentów.

  1. Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Ciechanowie (Sekretariat pok. 42 na I p.) w zamkniętych kopertach z podanym adresem zwrotnym z dopiskiem;

„Dotyczy naboru na stanowisko Kierownika Działu Świadczeń Rodzinnych i Funduszu Alimentacyjnego  w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej  w Ciechanowie ”,  

w terminie do dnia 15  maja 2017 roku do godz. 15:00,

osobiście lub za pośrednictwem urzędu pocztowego.

  1. Dla ofert wysłanych pocztą,  za datę doręczenia dokumentów przyjmuje się datę i godzinę ich wpływu do Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ciechanowie, a nie datę wysłania.
  2. Oferty, które wpłyną po terminie wskazanym w ogłoszeniu o naborze, nie będą rozpatrywane.

 

Informacje dodatkowe:

  1. Postępowanie rekrutacyjne prowadzi Komisja Rekrutacyjna. O terminie i miejscu posiedzenia komisji rekrutacyjnej kandydaci poinformowani zostaną drogą telefoniczną lub w inny skuteczny sposób.
  2. Oferty, które nie spełnią wymogów formalnych określonych w ogłoszeniu, zostaną odesłane kandydatom, którzy złożyli swoje oferty.
  3. Informacje o wynikach naboru umieszczone zostaną w Biuletynie Informacji Publicznej Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ciechanowie oraz na tablicy ogłoszeń przez okres 3 miesięcy.

4.       Kandydat wyłoniony w procesie rekrutacji zobowiązany jest przed podpisaniem  umowy  o pracę dostarczyć pracodawcy zaświadczenie o niekaralności,

 

 

 

   Dyrektor MOPS

/-/ Małgorzata Szerszeń

 


strzałka do góry