BIP > Komunikat
Ciechanów, dnia 05.05.2017 r.
OGŁOSZENIE O NABORZE NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
z dnia 05 maja 2017 r.
Na podstawie art. 11 ust. 1 i art. 13 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Tj. Dz.U. 2016 poz.902)
Dyrektor
Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ciechanowie
ogłasza
otwarty i konkurencyjny nabór na wolne stanowisko urzędnicze w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Ciechanowie
Kierownik
Działu Świadczeń Rodzinnych i Funduszu Alimentacyjnego
KA.101.2-1.2017
Wymiar czasu pracy – pełny etat
Liczba kandydatów do wyłonienia – 1 osoba
Rodzaj zatrudnienia– umowa o pracę
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych wynosi – 2,99
Miejsce pracy – stanowisko pracy znajduje się na I piętrze w budynku MOPS w Ciechanowie przy ul. Sienkiewicza 32D, budynek posiada windę
Charakter pracy – praca wymagająca wysokiego stopnia samodzielności i współpracy z innymi działami oraz zewnętrznymi instytucjami publicznymi
Wymagania konieczne:
1. Obywatelstwo polskie lub państwa Unii Europejskiej lub innego państwa, któremu na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, ( w przypadku osób nie posiadających obywatelstwa polskiego konieczna jest znajomość języka polskiego potwierdzona dokumentem określonym w przepisach o służbie cywilnej), (osoba nie posiadająca obywatelstwa polskiego musi posiadać znajomość języka polskiego potwierdzoną dokumentem określonym w przepisach o służbie cywilnej).
2. Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych.
3. Nie była skazana za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
4. Nieposzlakowana opinia;
5. Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na oferowanym stanowisku urzędniczym;
6. Wykształcenie wyższe magisterskie, preferowane kierunki: prawo, administracja publiczna , ekonomia;
7. staż pracy minimum 5 lat, w tym 2 lata w administracji publicznej na stanowisku urzędniczym (dobrze widziane: doświadczenie na stanowisku kierowniczym lub doświadczenie w pracy w OPS realizujących świadczenia rodzinne i fundusz alimentacyjny);
8. Znajomość przepisów:
- ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (tj. Dz. U.2015 poz. 114 ze zm.),
- ustawy z dnia 4 kwietnia 2014 r. o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów (tj. Dz. U. 2016 poz. 162 ze zm.),
- ustawy z dnia 11 lutego 2016 r. o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci (tj. Dz. U.2016 poz. 195 ze zm.),
- ustawy z dnia 7 września 2007 r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów (tj. Dz. U. 2016 poz. 169 ze zm.)
- ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz. U. 2016 poz.23);
- ustawy z dnia 4 listopada 2016 r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem” (Dz. U. 2016 poz.1860);
- ustawy z dnia 12 marca 2014 r. o pomocy społecznej (tj.Dz.U.2016 poz.930);
- ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (tj.Dz.U.2016 poz.902)
9. Umiejętność obsługi urządzeń biurowych, w tym: biegła znajomość obsługi komputera i programów Microsoft Office;
10. Doświadczenie w zakresie obsługi klienta;
11. Wysoka kultura osobista.
Wymagania dodatkowe:
· doświadczenie w pracy na podobnym stanowisku,
· umiejętność organizacji pracy;
· umiejętność efektywnej pracy w zespole;
· samodzielność i odpowiedzialność w podejmowaniu decyzji;
· własna inicjatywa, kreatywność;
· odpowiedzialność, rzetelność, sumienność;
· komunikatywność;
· umiejętność radzenia sobie w sytuacjach stresowych.
Główne obowiązki:
Organizacja, koordynacja oraz prowadzenie nadzoru nad wykonywaniem prac podległych pracowników w celu wykonywania wszystkich zadań należących do kompetencji Działu Świadczeń Rodzinnych i Funduszu Alimentacyjnego z zakresu:
1. postępowań na podstawie ustawy o świadczeniach rodzinnych;
2. postępowań na podstawie ustawy o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów;
3. postępowań na podstawie ustawy o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci;
4. postępowań na podstawie ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów;
5. postępowań na podstawie ustawy o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”
6. prowadzenie niezbędnych rejestrów;
7. przygotowywanie projektów decyzji, postanowień i pism w zakresie realizowanych w dziale zadań;
8. ewidencji przyznawanych świadczeń;
9. prowadzenia analiz przyznanych i wypłaconych świadczeń;
10. przygotowywania planów finansowych i zapotrzebowania na środki finansowe na wypłatę świadczeń,
11. bieżącego monitoringu realizacji planu finansowego;
12. sporządzania informacji i sprawozdań rzeczowo-finansowych z zakresu przyznanych świadczeń rodzinnych i z funduszu alimentacyjnego;
13. obsługi klienta;
14. obsługi programu komputerowego;
15. nadzoru nad prawidłowym działaniem programu do obsługi świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego (współpraca z informatykiem);
16. archiwizacji dokumentacji dotyczącej realizowanych w dziale zadań;
17. terminowej realizacji zadań wynikających z przydziału czynności;
18. umiejętności interpretowania aktów prawnych.
Wymagane dokumenty i oświadczenia:
- Życiorys z przebiegiem pracy zawodowej, zawierający w szczególności informację o stażu pracy, potwierdzony własnoręcznym podpisem.
- List motywacyjny potwierdzony własnoręcznym podpisem.
- Kserokopie świadectw ukończenia szkoły.
- Kserokopie potwierdzeń ukończonych kursów, szkoleń.
- Kserokopie świadectw pracy lub zaświadczeń o zatrudnieniu.
- Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych ( Tj. Dz.U. z 2016, poz. 992) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Tj. Dz.U. z 2016, poz. 902), potwierdzone własnoręcznym podpisem.
- Oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe, potwierdzone własnoręcznym podpisem.
- Oświadczenie, że kandydat ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych potwierdzone własnoręcznym podpisem.
- Oświadczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierownika.
- Inne dokumenty potwierdzające dodatkowe kwalifikacje lub umiejętności, opinie z poprzednich miejsc pracy, rekomendacje, referencje.
- Kserokopia dowodu osobistego.
- Kserokopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność ( dotyczy kandydatów, którzy zamierzają skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust.2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Tj.Dz.U.2016 poz. 902),
Uwaga:
- Treść składanych przez kandydatów oświadczeń musi być zgodna z treścią oświadczeń zawartych w ogłoszeniu o naborze.
- Dokumenty składane w języku obcym muszą być przetłumaczone na język polski.
- Osoby, które nie spełnią wszystkich wymogów formalnych nie zostaną dopuszczone do udziału w prowadzonym postępowaniu.
Termin i miejsce składania dokumentów.
- Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Ciechanowie (Sekretariat pok. 42 na I p.) w zamkniętych kopertach z podanym adresem zwrotnym z dopiskiem;
„Dotyczy naboru na stanowisko Kierownika Działu Świadczeń Rodzinnych i Funduszu Alimentacyjnego w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Ciechanowie ”,
w terminie do dnia 15 maja 2017 roku do godz. 15:00,
osobiście lub za pośrednictwem urzędu pocztowego.
- Dla ofert wysłanych pocztą, za datę doręczenia dokumentów przyjmuje się datę i godzinę ich wpływu do Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ciechanowie, a nie datę wysłania.
- Oferty, które wpłyną po terminie wskazanym w ogłoszeniu o naborze, nie będą rozpatrywane.
Informacje dodatkowe:
- Postępowanie rekrutacyjne prowadzi Komisja Rekrutacyjna. O terminie i miejscu posiedzenia komisji rekrutacyjnej kandydaci poinformowani zostaną drogą telefoniczną lub w inny skuteczny sposób.
- Oferty, które nie spełnią wymogów formalnych określonych w ogłoszeniu, zostaną odesłane kandydatom, którzy złożyli swoje oferty.
- Informacje o wynikach naboru umieszczone zostaną w Biuletynie Informacji Publicznej Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ciechanowie oraz na tablicy ogłoszeń przez okres 3 miesięcy.
4. Kandydat wyłoniony w procesie rekrutacji zobowiązany jest przed podpisaniem umowy o pracę dostarczyć pracodawcy zaświadczenie o niekaralności,
Dyrektor MOPS
/-/ Małgorzata Szerszeń