ABIP.pl logo

prowadzony przez:
Niepubliczna Wyższa Szkoła Medyczna we Wrocławiu


BIP > Komunikat



Strategia Rozwoju Niepublicznej Wyższej Szkoły Medycznej

grafika

NIEPUBLICZNA WYŻSZA SZKOŁA MEDYCZNA we Wrocławiu

                                                                                                                  50-340 Wrocław ul. Nowowiejska 69

                                                   tel. 71 - 322 15 48, -786 83 27

                                                    tel./fax. 71 -786 83 28

 

STRATEGIA ROZWOJU

na lata 2022-2026

 

Wizja Niepublicznej Wyższej Szkoły Medycznej we Wrocławiu

Niepubliczna Wyższa Szkoła Medyczna we Wrocławiu powinna być uczelnią:

  • nowoczesną, włączającą się w system gospodarczy i  działania związane z ochroną zdrowia w regionie;
  • prowadzącą badania naukowe przy współpracy z otoczeniem i realizującą wspólne projekty naukowo-badawcze oraz edukacyjne z innymi uczelniami medycznymi;
  • uwzgledniającą transfer wiedzy pomiędzy środowiskiem naukowo-dydaktycznym NWSM a środowiskiem lokalnym i  środowiskiem podmiotów leczniczych;
  • biorącą udział w realizacji Strategii Rozwoju Dolnego Śląska w zakresie m.in. ochrony zdrowia, promocji i profilaktyki zdrowotnej;
  • atrakcyjną dla studentów;
  • rozwijającą kreatywność i wiedzę;
  • kształcącą wysoko wykwalifikowanych specjalistów poszukiwanych na rynku pracy;
  • dysponującą nowoczesnym zapleczem dydaktycznym i socjalnym dla studentów;
  • zapewniającą studentom i pracownikom Uczelni warunki umożliwiające rozwój;
  • posiadającą atrakcyjną ofertę dydaktyczną;
  • podejmującą działania na rzecz rozwoju pielęgniarstwa i nauk o zdrowiu;
  • stwarzającą możliwość podejmowania działań na rzecz rozwoju uczelni;

 

CELE STRATEGICZNE i OPERACYJNE

 

CEL STRATEGICZNY

Podniesienie poziomu i jakości kształcenia wyrażonych poprzez analizę wyników zdawalności egzaminów końcowych oraz sukcesy karier zawodowych absolwentów

CEL OPERACYJNY:

I. Zwiększenie liczby studentów oraz unowocześnienie oferty programowej studiów

1.       Odniesienie oferty programowej studiów do zakładanych efektów uczenia się na wszystkich kierunkach kształcenia;

2.       Planowanie i projektowanie procesu edukacyjnego z uwzględnieniem opinii interesariuszy zewnętrznych w kontekście potrzeb społecznych i gospodarczych;

3.       Wdrażanie kształcenia podyplomowego realizowanego w formie studiów podyplomowych, szkoleń specjalizacyjnych z wykorzystaniem technologii kształcenia na odległość;

 

II. Doskonalenie metod kształcenia oraz metod weryfikacji wiedzy i umiejętności zawodowych

1.       Wdrażanie modyfikacji sposobu prowadzenia zajęć teoretycznych na wszystkich kierunkach poprzez wprowadzenie nowych technologii, m.in. zdalnej i/lub hybrydowej formy wykładów, kontynuacja wykorzystania platformy e-learningowej;

2.       Podnoszenie kompetencji dydaktycznych kadry akademickiej w zakresie wykorzystywania nowoczesnych metod i technik nauczania;

3.       Podejmowanie działań mających na celu zwiększenie zaangażowania studentów w organizację procesu dydaktycznego;

4.       Udoskonalenie sposobów weryfikacji wiedzy studentów oraz wdrożenie nowoczesnych metod oceny jakości i efektywności kształcenia;

III. Umiędzynarodowienie procesu dydaktycznego

1.       Zwiększenie mobilności kadry dydaktycznej oraz administracyjnej, wymiany i studentów w oparciu o wykorzystanie możliwości programów wymiany akademickiej do roku 2025;

2.       Tworzenie warunków do uczestniczenia studentów oraz wykładowców w wykładach, seminariach i sympozjach międzynarodowych;

IV. Zwiększenie dostępności Uczelni dla studentów i pracowników ze szczególnymi potrzebami

1.       Opracowanie strategii zarządzania niepełnosprawnością;

2.       Wdrożenie procedur wsparcia edukacyjnego;

3.       Zwiększenie świadomości kadry dydaktycznej NWSM w zakresie szczególnych potrzeb studentów, w tym niepełnosprawności i deficytów;

4.       Zwiększenie dostępności cyfrowej i informacyjno-komunikacyjnej oraz architektonicznej:

5.       Indywidualizacja procesu dydaktycznego.

 

V. Warunki studiowania

1.       Modernizacja i rozbudowa infrastruktury dydaktycznej;

2.       Współpraca w zakresie efektywnego wykorzystania zasobów kadrowych i infrastruktury do realizacji dydaktyki w placówkach medycznych;

3.       Optymalizacja zasad zakupu sprzętu i pomocy dydaktycznych na potrzeby realizacji zajęć kształtujących umiejętności praktyczne i/lub wiedzę;

4.       Pozyskiwanie środków finansowych poprawiających warunki studiowania.

VI. Zarządzanie jakością procesu dydaktycznego

1.  Optymalizacja funkcjonowania Uczelnianego Systemu Zapewnienia Jakości Kształcenia oraz    ciągła ewaluacja procesu dydaktycznego;

2.   Opracowanie i wdrożenie systemu motywacyjnego dla wyróżniającej się kadry dydaktycznej;

3.   Reorganizacja procesu rekrutacji;

4.   Rozwój systemów monitorowania losów i rozwoju zawodowego absolwentów NWSM;

5.   Systematyczne dostosowywanie oferty studiów do potrzeb rynku pracy;

6.    Podnoszenie jakości kształcenia umiejętności praktycznych poprzez systematyczne uzupełnianie wyposażenia pracowni NWSM.

 CEL STRATEGICZNY

Rozwój działalności naukowej

CEL OPERACYJNY:

1.    Wzrost liczby i jakości prac naukowych;

2.    Rozwój kierunków badań w dziedzinie nauk o zdrowiu;

3.    Rozwój potencjału badawczego poprzez wdrożenie wewnętrznego systemu promującego aktywność naukową;

4.    Tworzenie grup badawczych pod kierunkiem nauczycieli akademickich.

CEL STRATEGICZNY

Tworzenie warunków współpracy z placówkami ochrony zdrowia w zakresie realizacji programu szkolenia praktycznego oraz badań naukowych

CEL OPERACYJNY:

1.    Nawiązanie współpracy z jednostkami ochrony zdrowia w celu realizacji zadań badawczo-dydaktycznych i organizacyjnych;

2.    Opracowanie wspólnej strategii rozwoju NWSM z placówkami ochrony zdrowia;

3.    Wypracowanie zasad współpracy i zatrudniania pracowników klinicznych w NWSM.

 

CEL STRATEGICZNY

Zaangażowanie i współpraca z otoczeniem w zakresie ochrony zdrowia i edukacji prozdrowotnej

CEL OPERACYJNY:

1.       Współpraca i zaangażowanie na rzecz środowiska i gospodarki;

2.       Współpraca z partnerami i interesariuszami na rzecz środowiska;

3.       Budowanie relacji i współpracy z pracodawcami w regionie, np. poprzez organizację Dni Otwartych i Dni Kariery;

4.       Opracowanie, wdrażanie i monitorowanie realizacji Strategii komunikacji i Strategii wizerunkowej NWSM;

5.       Zacieśnienie kontaktów i relacji z absolwentami uczelni;

6.       Zacieśnienie współpracy z innymi uczelniami;

7.       Zacieśnienie współpracy z interesariuszami zewnętrznymi;

8.       Opracowanie planu równości płci w NWSM.

 

CEL STRATEGICZNY

Promocja uczelni jako miejsca atrakcyjnego do zdobywania umiejętności praktycznych zgodnych z potrzebami rynku pracy

CELE OPERACYJNY:

1.         Promocja uczelni jako jednostki o atrakcyjnych możliwościach edukacyjnych;

2.         Udział w przedsięwzięciach prozdrowotnych organizowanych przez instytucje opiekuńcze, wychowawcze, zdrowotne.

 

CEL STRATEGICZNY

Efektywny System zarządzania w NWSM

CEL OPERACYJNY:

1.      Sprawne i skuteczne zarządzanie procesami: dydaktycznym, naukowym i administracyjnym w NWSM;

2.      Wdrożenie elektronicznego samoobsługowego panelu studenckiego i pracowniczego;  

3.      Monitorowanie oceny skuteczności realizacji celów strategicznych oraz sposobów ich realizacji;

4.      Rozwój strategii i narzędzi informatycznych wspierających obsługę procesów dostarczających informacji zarządczych poprzez system zarządzania oraz elektroniczny obieg dokumentacji.

CEL STRATEGICZNY

Doskonalenie kultury organizacyjnej i współpracy w NWSM

CEL OPERACYJNY:

1.      Stwarzanie możliwości rozwoju kadry dydaktycznej, naukowej i administracyjnej poprzez zwiększenie kompetencji twardych oraz miękkich;

2.      Ustalenie kluczowych kompetencji dla pracowników istotnych dla rozwoju NWSM;

3.      Wprowadzenie szkoleń dotyczących kompetencji zarządczych oraz zarządzania projektowego dla kadry kierowniczej;

4.      Doskonalenie kultury współpracy i pracy organizacyjnej w NWSM;

5.      Badanie atmosfery pracy w NWSM, przeprowadzanie ankiet oceny poziomu satysfakcji pracowników oraz analiza wraz z rekomendacjami usprawnień;

6.      Stałe poszukiwanie i wprowadzanie nowych rozwiązań poprawiających jakość pracy, umożliwiających bardziej efektywne osiąganie zarówno celów uczelni, jak i indywidualnych oraz zespołowych celów pracowników. 

 

 


Pobierz aplikację do wyświetlania załączników: Pobierz aplikację Acrobat Reader - dokumenty pdf

strzałka do góry