BIP > O UCZELNI > Strategia Rozwoju
NIEPUBLICZNA WYŻSZA SZKOŁA MEDYCZNA we Wrocławiu
50-340 Wrocław ul. Nowowiejska 69tel. 71 - 322 15 48, -786 83 27
tel./fax. 71 -786 83 28
STRATEGIA ROZWOJU
na lata 2022-2026
Wizja Niepublicznej Wyższej Szkoły Medycznej we Wrocławiu
Niepubliczna Wyższa Szkoła Medyczna we Wrocławiu powinna być uczelnią:
- nowoczesną, włączającą się w system gospodarczy i działania związane z ochroną zdrowia w regionie;
- prowadzącą badania naukowe przy współpracy z otoczeniem i realizującą wspólne projekty naukowo-badawcze oraz edukacyjne z innymi uczelniami medycznymi;
- uwzgledniającą transfer wiedzy pomiędzy środowiskiem naukowo-dydaktycznym NWSM a środowiskiem lokalnym i środowiskiem podmiotów leczniczych;
- biorącą udział w realizacji Strategii Rozwoju Dolnego Śląska w zakresie m.in. ochrony zdrowia, promocji i profilaktyki zdrowotnej;
- atrakcyjną dla studentów;
- rozwijającą kreatywność i wiedzę;
- kształcącą wysoko wykwalifikowanych specjalistów poszukiwanych na rynku pracy;
- dysponującą nowoczesnym zapleczem dydaktycznym i socjalnym dla studentów;
- zapewniającą studentom i pracownikom Uczelni warunki umożliwiające rozwój;
- posiadającą atrakcyjną ofertę dydaktyczną;
- podejmującą działania na rzecz rozwoju pielęgniarstwa i nauk o zdrowiu;
- stwarzającą możliwość podejmowania działań na rzecz rozwoju uczelni;
CELE STRATEGICZNE i OPERACYJNE
CEL STRATEGICZNY
Podniesienie poziomu i jakości kształcenia wyrażonych poprzez analizę wyników zdawalności egzaminów końcowych oraz sukcesy karier zawodowych absolwentów
CEL OPERACYJNY:
I. Zwiększenie liczby studentów oraz unowocześnienie oferty programowej studiów
1. Odniesienie oferty programowej studiów do zakładanych efektów uczenia się na wszystkich kierunkach kształcenia;
2. Planowanie i projektowanie procesu edukacyjnego z uwzględnieniem opinii interesariuszy zewnętrznych w kontekście potrzeb społecznych i gospodarczych;
3. Wdrażanie kształcenia podyplomowego realizowanego w formie studiów podyplomowych, szkoleń specjalizacyjnych z wykorzystaniem technologii kształcenia na odległość;
II. Doskonalenie metod kształcenia oraz metod weryfikacji wiedzy i umiejętności zawodowych
1. Wdrażanie modyfikacji sposobu prowadzenia zajęć teoretycznych na wszystkich kierunkach poprzez wprowadzenie nowych technologii, m.in. zdalnej i/lub hybrydowej formy wykładów, kontynuacja wykorzystania platformy e-learningowej;
2. Podnoszenie kompetencji dydaktycznych kadry akademickiej w zakresie wykorzystywania nowoczesnych metod i technik nauczania;
3. Podejmowanie działań mających na celu zwiększenie zaangażowania studentów w organizację procesu dydaktycznego;
4. Udoskonalenie sposobów weryfikacji wiedzy studentów oraz wdrożenie nowoczesnych metod oceny jakości i efektywności kształcenia;
III. Umiędzynarodowienie procesu dydaktycznego
1. Zwiększenie mobilności kadry dydaktycznej oraz administracyjnej, wymiany i studentów w oparciu o wykorzystanie możliwości programów wymiany akademickiej do roku 2025;
2. Tworzenie warunków do uczestniczenia studentów oraz wykładowców w wykładach, seminariach i sympozjach międzynarodowych;
IV. Zwiększenie dostępności Uczelni dla studentów i pracowników ze szczególnymi potrzebami
1. Opracowanie strategii zarządzania niepełnosprawnością;
2. Wdrożenie procedur wsparcia edukacyjnego;
3. Zwiększenie świadomości kadry dydaktycznej NWSM w zakresie szczególnych potrzeb studentów, w tym niepełnosprawności i deficytów;
4. Zwiększenie dostępności cyfrowej i informacyjno-komunikacyjnej oraz architektonicznej:
5. Indywidualizacja procesu dydaktycznego.
V. Warunki studiowania
1. Modernizacja i rozbudowa infrastruktury dydaktycznej;
2. Współpraca w zakresie efektywnego wykorzystania zasobów kadrowych i infrastruktury do realizacji dydaktyki w placówkach medycznych;
3. Optymalizacja zasad zakupu sprzętu i pomocy dydaktycznych na potrzeby realizacji zajęć kształtujących umiejętności praktyczne i/lub wiedzę;
4. Pozyskiwanie środków finansowych poprawiających warunki studiowania.
VI. Zarządzanie jakością procesu dydaktycznego
1. Optymalizacja funkcjonowania Uczelnianego Systemu Zapewnienia Jakości Kształcenia oraz ciągła ewaluacja procesu dydaktycznego;
2. Opracowanie i wdrożenie systemu motywacyjnego dla wyróżniającej się kadry dydaktycznej;
3. Reorganizacja procesu rekrutacji;
4. Rozwój systemów monitorowania losów i rozwoju zawodowego absolwentów NWSM;
5. Systematyczne dostosowywanie oferty studiów do potrzeb rynku pracy;
6. Podnoszenie jakości kształcenia umiejętności praktycznych poprzez systematyczne uzupełnianie wyposażenia pracowni NWSM.
CEL STRATEGICZNY
Rozwój działalności naukowej
CEL OPERACYJNY:
1. Wzrost liczby i jakości prac naukowych;
2. Rozwój kierunków badań w dziedzinie nauk o zdrowiu;
3. Rozwój potencjału badawczego poprzez wdrożenie wewnętrznego systemu promującego aktywność naukową;
4. Tworzenie grup badawczych pod kierunkiem nauczycieli akademickich.
CEL STRATEGICZNY
Tworzenie warunków współpracy z placówkami ochrony zdrowia w zakresie realizacji programu szkolenia praktycznego oraz badań naukowych
CEL OPERACYJNY:
1. Nawiązanie współpracy z jednostkami ochrony zdrowia w celu realizacji zadań badawczo-dydaktycznych i organizacyjnych;
2. Opracowanie wspólnej strategii rozwoju NWSM z placówkami ochrony zdrowia;
3. Wypracowanie zasad współpracy i zatrudniania pracowników klinicznych w NWSM.
CEL STRATEGICZNY
Zaangażowanie i współpraca z otoczeniem w zakresie ochrony zdrowia i edukacji prozdrowotnej
CEL OPERACYJNY:
1. Współpraca i zaangażowanie na rzecz środowiska i gospodarki;
2. Współpraca z partnerami i interesariuszami na rzecz środowiska;
3. Budowanie relacji i współpracy z pracodawcami w regionie, np. poprzez organizację Dni Otwartych i Dni Kariery;
4. Opracowanie, wdrażanie i monitorowanie realizacji Strategii komunikacji i Strategii wizerunkowej NWSM;
5. Zacieśnienie kontaktów i relacji z absolwentami uczelni;
6. Zacieśnienie współpracy z innymi uczelniami;
7. Zacieśnienie współpracy z interesariuszami zewnętrznymi;
8. Opracowanie planu równości płci w NWSM.
CEL STRATEGICZNY
Promocja uczelni jako miejsca atrakcyjnego do zdobywania umiejętności praktycznych zgodnych z potrzebami rynku pracy
CELE OPERACYJNY:
1. Promocja uczelni jako jednostki o atrakcyjnych możliwościach edukacyjnych;
2. Udział w przedsięwzięciach prozdrowotnych organizowanych przez instytucje opiekuńcze, wychowawcze, zdrowotne.
CEL STRATEGICZNY
Efektywny System zarządzania w NWSM
CEL OPERACYJNY:
1. Sprawne i skuteczne zarządzanie procesami: dydaktycznym, naukowym i administracyjnym w NWSM;
2. Wdrożenie elektronicznego samoobsługowego panelu studenckiego i pracowniczego;
3. Monitorowanie oceny skuteczności realizacji celów strategicznych oraz sposobów ich realizacji;
4. Rozwój strategii i narzędzi informatycznych wspierających obsługę procesów dostarczających informacji zarządczych poprzez system zarządzania oraz elektroniczny obieg dokumentacji.
CEL STRATEGICZNY
Doskonalenie kultury organizacyjnej i współpracy w NWSM
CEL OPERACYJNY:
1. Stwarzanie możliwości rozwoju kadry dydaktycznej, naukowej i administracyjnej poprzez zwiększenie kompetencji twardych oraz miękkich;
2. Ustalenie kluczowych kompetencji dla pracowników istotnych dla rozwoju NWSM;
3. Wprowadzenie szkoleń dotyczących kompetencji zarządczych oraz zarządzania projektowego dla kadry kierowniczej;
4. Doskonalenie kultury współpracy i pracy organizacyjnej w NWSM;
5. Badanie atmosfery pracy w NWSM, przeprowadzanie ankiet oceny poziomu satysfakcji pracowników oraz analiza wraz z rekomendacjami usprawnień;
6. Stałe poszukiwanie i wprowadzanie nowych rozwiązań poprawiających jakość pracy, umożliwiających bardziej efektywne osiąganie zarówno celów uczelni, jak i indywidualnych oraz zespołowych celów pracowników.
Pobierz aplikację do wyświetlania załączników: