BIP > Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności Biuletynu Informacji Publicznej Placówki Wsparcia Dziennego w Rudzie Śląskiej
Placówka Wsparcia Dziennego w Rudzie Śląskiej zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Placówki Wsparcia Dziennego w Rudzie Śląskiej.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne
- Niektóre dokumenty opublikowane zostały przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej i w związku z tym nie było i nie ma możliwości ich pozyskania w wersji dostępnej cyfrowo.
Wyłączenia
- Wyłączenia wskazane w art. 3.2 Ustawy, skanowane dokumenty
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Deklarację sporządzono dnia:
- Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Aleksandra Król.
- E-mail: sekretariat@pwd-ruda.pl
- Telefon: 323404053
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
- Organ nadzorujący: Kierownik Aleksandra Król
- Adres: 41-709 Ruda Śląska
ul. rot. Witolda Pileckiego 23/01
- E-mail: sekretariat@pwd-ruda.pl
- Telefon: 323404053
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
DOJAZD
W odległości 200 m od wejścia głównego do budynku znajduje się przystanek autobusowy ZTM „ Nowy Bytom Osiedle Kaufhaus” - ul. Niedurnego.
Linia tramwajowa: 9
Linie autobusowe:
• Stanowisko 1t: 121, 155, 982, 147
• Stanowisko 2t: 121, 255, 982, 147
W rozkładzie jazdy poszczególnych linii wskazane są kursy realizowane przez pojazdy niskopodłogowe.
DOSTĘPNOŚĆ PARKINGU
W sąsiedztwie wejścia do budynku znajdują się ogólnodostępne miejsca parkingowe. Nie ma wyznaczonych miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych. Ze względu na obecność innych instytucji w sąsiednich budynkach i dużą liczbę odwiedzających je osób mogą występować czasowe problemy z dostępnością wolnych miejsc.
DOSTĘPNOŚĆ WEJŚCIA
Placówka Wsparcia Dziennego w Rudzie Śląskiej znajduje się na parterze budynku przy ul. rot. Witolda Pileckiego 23/01. Do Placówki prowadzą trzy wejścia zlokalizowane w ścianie frontowej. Wejście główne (środkowe drzwi) jest ogólnodostępne w godzinach pracy Placówki. Znajdują się przy nim schody oraz podjazd dla wózków. Drzwi otwiera się ręcznie, są odpowiednio szerokie. Ze względu na parkujące w pobliżu samochody i bliskość jezdni należy zachować ostrożność.
DOSTĘPNOŚĆ TOALETY I BUDYNKU
• W budynku dostępna jest wizualna informacja o rozkładzie pomieszczeń, brak oznaczeń dotyczących rozkładu pomieszczeń w sposób dotykowy i głosowy.
• W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących, nie ma pętli indukcyjnych.
• Osoba z ograniczoną sprawnością może poruszać się po całości budynku wózkiem, chodzikiem, z pomocą asystenta lub psa asystującego.
• Do Placówki można wejść z psem asystującym. Warunkiem wejścia na teren budynku z psem asystującym jest wyposażenie psa asystującego w uprząż oraz posiadanie przez osobę niepełnosprawną certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego i zaświadczenia o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych.
• W Placówce znajduje się jedna toaleta dla osób niepełnosprawnych o odpowiedniej powierzchni z uchwytami stałymi i uchylnymi.
OBSŁUGA OSÓB SŁABOSŁYSZĄCYCH
Placówka nie zatrudnia osoby posługującej się językiem migowym, brak możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online
Informacje dodatkowe
Ułatwienia
DOSTĘPNOŚĆ OBSŁUGI
W celu uzyskania wyczerpujących informacji prosimy o kontakt osobisty, telefoniczny, za pomocą poczty tradycyjnej lub elektronicznej na adres mailowy Placówki.
Inne informacje i oświadczenia
Brak