ABIP.pl logo

prowadzony przez:
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Płocku


BIP > Koordynator ds. dostępności w MOPS Płock



Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2020-2021

MIEJSKI OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W PŁOCKU


 

Plan działania

na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi

potrzebami w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Płocku

 

Nazwa podmiotu: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Płocku

Data sporządzenia: 14 października 2020 r.

Data aktualizacji: 6 sierpnia 2024 r.

Dokument opracowany przez Zespół ds. zapewnienia dostępności w składzie:

 

Sławomir Karczewski – Koordynator ds. dostępności

Marta Kołodziejska – Członek Zespołu

Dawid Grzesik – Członek Zespołu 


Stosownie do przepisów art. 14, w związku z art. 6 Ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (tekst jednolity: Dz. U. z 2020 r., poz. 1062), ustala się plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Płocku.


 

 

















































































 Lp.  Zakres działania
 Realizujący zadania wynikające z art.6 ustawy 

Sposób realizacji Termin
 1.
 Powołanie i przekazanie do publicznej wiadomości danych o osobie wyznaczonej na koordynatora ds. dostępności


 Dyrektor MOPS w Płocku oraz Administrator Systemów Informatycznych

 Zamieszczenie informacji na stronie internetowej MOPS w zakładce BIP  Do 30.09.2020
 2.  Sporządzenie planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami  Zespół do spraw zapewnienia dostępności Opracowanie planu działania oraz przekazanie go do zatwierdzenia przez Dyrektora MOPS w Płocku oraz zamieszczenie planu działania na stronie internetowej MOPS w Płocku/BIP  Do 15.10.2020
 3.  Wspieranie osób ze szczególnymi potrzebami  Zespół do spraw zapewnienia dostępności Działania mające na celu ułatwienie dostępu architektonicznego, cyfrowego oraz informacyjno-komunikacyjnego.  Na bieżąco
 4.  Dokonanie oceny pod kątem dostosowania administrowanych obiektów do minimalnych wymagań dotyczących dostępności  Zespół do spraw zapewnienia dostępności  Przegląd stanu dostosowania obiektów względem osób ze szczególnymi potrzebami w zakresie architektonicznym, cyfrowym i informatycznym wynikających z art. 6 ustawy  Do 30.01.2021
 5.  Dokonanie analizy w zakresie dostępności alternatywnej w przypadku braku możliwości zapewnienia dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami ze względu na ograniczenia techniczne i prawne  Zespół do spraw zapewnienia dostępności  Podanie do publicznej wiadomości ma stronie internetowej BIP informacji wynikającej z zapisów art. 7 ustawy ze wskazaniem dostępu alternatywnego  Do 30.01.2021
 6.  Dokonanie analizy dostępności w zakresie informacyjno-komunikacyjnym do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami  Zespół do spraw zapewnienia dostępności Przedstawienie koncepcji i możliwości poprawy już istniejących informacji w MOPS w Płocku na rzecz dostosowania informacyjno-komunikacyjnego obiektów dla osób ze szczególnymi potrzebami Do 30.01.2021
 7.  Dokonanie analizy dostępności w zakresie cyfrowym do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami  Administrator Systemów Informatycznych przy wsparciu zespołu ds. zapewnienia dostępności  Dokonanie analizy i dostosowanie dostępności cyfrowej strony internetowej dla osób ze szczególnymi potrzebami oraz ciągłe udoskonalanie strony internetowej MOPS w Płocku do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami Do 30.01.2021
 8.  Przyjmowanie uwag, opinii i sugestii od osób ze szczególnymi potrzebami, a także ich rodzin i opiekunów dotyczących problemów natury architektonicznej, technicznej, cyfrowej, czy też informacyjno- komunikacyjnej z jakimi zmagają się podczas kontaktów z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Płocku  Zespół do spraw zapewnienia dostępności  Umieszczenie na internetowej stronie MOPS w Płocku ogłoszenia informującego o możliwości zgłaszania uwag, opinii i sugestii przez osoby ze szczególnymi potrzebami, a także ich rodziny i opiekunów dotyczących problemów natury architektonicznej, technicznej, komunikacyjnej, cyfrowej.  Na bieżąco
 9.  Sporządzenie raportu o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami  Koordynator

 Przygotowanie danych zbiorczych do raportu w zakresie realizacji ustawy o dostępności z uwzględnieniem uwag odnoszących się do stwierdzonych istniejących przeszkód w dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami i zaleceń dotyczących ich usunięcia;


 Przekazanie sporządzonego raportu do zatwierdzenia przez Dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej, a następnie podanie jego treści do publicznej wiadomości na stronie www.mopsplock.eu


 Pierwszy raport sporządzony w terminie do 31.03.2021 r. Kolejny- w terminach przewidzianych w Ustawie (art. 11 Ustawy)
 10. Przygotowanie i podanie informacji o możliwości składania wniosków o zapewnienie dostępności oraz możliwości wniesienia skarg na brak zapewnienia dostępności.  Zespół do spraw zapewnienia dostępności Przygotowanie wniosku o zapewnienie dostępności architektonicznej, cyfrowej lub informacyjno-komunikacyjnej oraz podanie kluczowych informacji dotyczących możliwości i zasadności doskładania skarg na stronie www.mopsplock.eu  Do 06.09.2021


Pobierz aplikację do wyświetlania załączników: Pobierz aplikację Acrobat Reader - dokumenty pdf

Raport o stanie zapewnienia dostępności podmiotu publicznego

Raport o stanie zapewnienia dostępności podmiotu publicznego.


Pobierz aplikację do wyświetlania załączników: Pobierz aplikację Acrobat Reader - dokumenty pdf

Komunikat w sprawie wyznaczenia Koordynatora do spraw dostępności w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Płocku

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Płocku informuje, że Dyrektor MOPS w Płocku, wyznaczył Koordynatora ds. dostępności. Funkcję będzie pełnił Pan Sławomir Karczewski – Z-ca Kierownika Działu Administracyjnego . 

Podstawa prawna

Wyznaczenie koordynatora ds. dostępności dla MOPS w Płocku było realizacją obowiązku nałożonego na wszystkie podmioty publiczne przez ustawę o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, która weszła w życie 20.09.2020r. (tekst jednolity: Dz. U. z 2020 r., poz. 1062)

 

Zadania koordynatora ds. dostępności

Zgodnie z zapisami ww. ustawy, do zadań koordynatora ds. dostępności  należy:

   wspieranie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Płocku.

   przygotowanie i koordynacja wdrożenia planu działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Płocku.

   monitorowanie działalności Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Płocku w zakresie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

 

Dane kontaktowe:

Koordynator ds. dostępności w MOPS w Płocku – Sławomir Karczewski

adres do korespondencji: ul. Zgliczyńskiego 4; 09-400 Płock

telefon: (24) 364 02 45

e-mail: dostepnosc@mopsplock.eu

 

Zarządzenie Dyrektora MOPS w Płocku z dnia 30 września 2020r.


strzałka do góry