BIP > Zakres usług i zadań
ROZDZIAŁ IV Zadania komórek organizacyjnych Domu § 12. Do zadań działu socjalno - terapeutycznego należy w szczególności : 1) opracowywanie i realizowanie indywidalnych planów wsparcia dla mieszkańców, 2) tworzenie atmosfery sprzyjającej pełnej adaptacji mieszkańców oraz ich aktywizacji, a także pomoc w zaspokajaniu potrzeb z uwzględnieniem osobowości i zainteresowań mieszkańców, 3) pomoc mieszkańcom w nawiązywaniu i podtrzymywaniu więzi z rodzinami oraz integracja ze środowiskiem lokalnym i poza lokalnym, 4) prowadzenie terapii zajęciowej stosownie do możliwości i potrzeb mieszkańców, 5) prowadzenie zajęć kulturalno – oświatowych i rekreacyjnych, 6) dbałość o dobrą kondycję psychiczną i prawidłowe stosunki międzyludzkie wszystkich mieszkańców oraz pomoc w rozwiązywaniu konfliktów, 7) prowadzenie działań mających na celu zabezpieczenie potrzeb religijnych i duchowych mieszkańców. § 13. Do zadań działu finansowo – księgowego należy w szczególności : 1) prowadzenie rachunkowości Domu zgodnie z obowiązującymi przepisami, 2) racjonalne gospodarowanie środkami finansowymi przeznaczonymi na wykonanie zadań wynikających z przyjętych planów, 3) prowadzenie gospodarki magazynowej i kasowej zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami , 4) terminowe sporządzanie list płac, list zasiłków chorobowych i rodzinnych, rozliczenia z Urzędem Skarbowym i Zakładem Ubezpieczeń Społecznych oraz prowadzenie pozostałej dokumentacji wynikającej z przepisów prawa finansowego, 5) organizowanie i rozliczanie inwentur zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami, 6) prawidłowa i terminowa realizacja wszelkich zobowiązań finansowych. § 14. Do zadań działu gospodarczego należy w szczególności : 1) dokonywanie zakupów artykułów spożywczych i technicznych, 2) wykonywanie usług pralniczych i szwalniczych dla mieszkańców Domu, 3) utrzymywanie w stałej sprawności technicznej maszyn i urządzeń oraz dbałość o należytą ich eksploatację, 4) utrzymywanie czystości i porządku w obiektach Domu i na terenie posesji, 5) przygotowywanie posiłków zgodnie z technologią i wydawanie ich mieszkańcom zgodnie z gramaturą, jadłospisami i zaleceniami dietetyka, 6) analiza rynku pod kątem racjonalnego wykorzystania środków finansowych Domu, 7) wykonywanie własnym środkiem transportowym przewozu mieszkańców Domu do specjalistycznych poradni lekarskich i zakładów leczniczych oraz w innych uzasadnionych przypadkach, 8) wykonywanie przewozu osób niepełnosprawnych w ramach współpracy z jednostkami organizacyjnymi pomocy społecznej podległymi Miastu Kalisz. § 15. Do zadań zespołów pielęgnacyjno - opiekuńczych należy w szczególności: 1) opieka pielęgnacyjno – opiekuńcza, rehabilitacyjna , czuwanie nad zdrowiem i bezpieczeństwem mieszkańców, 2) zabezpieczenie mieszkańców w leki zlecone przez lekarza, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami, 3) prowadzenie dokumentacji leczniczej mieszkańców, 4) wykonywanie zabiegów zlecanych przez lekarza, 5) wykonywanie zabiegów pielęgnacyjnych mających na celu utrzymanie czystości mieszkańców, 6) prowadzenie rehabilitacji i gimnastyki , 7) dbanie o stan sanitarno – porządkowy w części zamieszkałej przez mieszkańców Domu, 8) sporządzanie jadłospisów zgodnie z normami z uwzględnieniem zaleceń lekarza i opinii samorządu mieszkańców. § 16. Do zadań stanowiska do spraw administracyjnych należy w szczególności : 1) obsługa centrali telefonicznej i faxu, 2) załatwianie spraw związanych z przygotowaniem pism, ich wysyłaniem i przyjmowaniem korespondencji, 3) kompletowanie i przechowywanie aktów prawnych i podstawowej dokumentacji dotyczącej Domu. § 17. Do zadań stanowiska do spraw kadrowych należy w szczególności : 1) prowadzenie spraw kadrowych i socjalnych pracowników Domu, 2) prowadzenie dokumentacji akt osobowych w sposób zgodny z przepisami w tym zakresie, 3) kompletowanie dokumentów pracowników przechodzących na emeryturę lub rentę chorobową i przekazywanie do ZUS, 4) prowadzenie archiwum Domu zgodnie z obowiązującymi przepisami. § 18. Do zadań stanowiska do spraw organizacyjnych należy w szczególności : 1) prowadzenie postępowań o udzielenie zamówień publicznych zgodnie z ustawą- Prawo zamówień publicznych i prowadzenie związanej z tym dokumentacji, 2) koordynowanie terminowej realizacji rocznego planu kontroli wewnętrznej oraz organizowanie zleconych przez dyrektora wewnętrznych kontroli bieżących, 3) przygotowanie projektów wewnętrznych aktów prawnych, 4) prowadzenie rejestru skarg i wniosków. § 19. Do zadań stanowiska do spraw BHP należy w szczególności : 1) nadzór nad przestrzeganiem zasad bezpieczeństwa i higieny pracy na terenie Domu zgodnie z przepisami w tym zakresie, 2) organizowanie wewnętrznych szkoleń pracowników Domu w zakresie BHP, 3) prowadzenie dokumentacji Domu w zakresie BHP. § 20. Do zadań kapelana należy w szczególności : 1) odprawianie Mszy św. w kaplicy Domu, 2) odprawianie nabożeństw pogrzebowych oraz dokonywanie pochówku na cmentarzu, 3) organizowanie spotkań z mieszkańcami Domu dotyczących sfery duchowej, 4) współpraca z pracownikami działu socjalno – terapeutycznego. § 21. Wszystkie komórki organizacyjne zobowiązane są do współpracy i wzajemnego informowania się o wszelkich sprawach istotnych dla prawidłowego funkcjonowania Domu, a zwłaszcza dla optymalnego zabezpieczenia potrzeb mieszkańców. § 22. Działalność pracowników Domu może być uzupełniona pracą wolontariuszy. ROZDZIAŁ V Zasady podpisywania pism, dokumentów finansowych, decyzji i aktów normatywnych § 23. 1. Podpisywanie pism i udzielanie informacji: 1) czeki, przelewy i inne dokumenty obrotu pieniężnego i materiałowego stanowiące podstawę do otrzymania lub wydania środków i materiałów podpisuje Dyrektor i Główny Księgowy, 2) w czasie nieobecności Dyrektora i Głównego Księgowego dokumenty bankowe podpisują osoby uprawnione na bankowej karcie wzoru podpisów, 3) plany, sprawozdania, informacje i pisma różne wychodzące na zewnątrz Domu podpisuje Dyrektor, 4) informacji o działalności Domu udziela Dyrektor , 5) kierownicy komórek organizacyjnych udzielają informacji z zakresu ich działalności, 6) pozostali pracownicy Domu mają prawo udzielenia informacji za zgodą przełożonego z zakresu przydzielonych im zadań. 2. Udzielenie informacji może się odbywać z zachowaniem przepisów o ochronie informacji niejawnych i ochronie danych osobowych.ROZDZIAŁ IV Zadania komórek organizacyjnych Domu
§ 12. Do zadań działu socjalno - terapeutycznego należy w szczególności :
1) opracowywanie i realizowanie indywidalnych planów wsparcia dla mieszkańców,
2) tworzenie atmosfery sprzyjającej pełnej adaptacji mieszkańców oraz ich aktywizacji, a także pomoc w zaspokajaniu potrzeb z uwzględnieniem osobowości i zainteresowań mieszkańców,
3) pomoc mieszkańcom w nawiązywaniu i podtrzymywaniu więzi z rodzinami oraz integracja ze środowiskiem lokalnym i poza lokalnym,
4) prowadzenie terapii zajęciowej stosownie do możliwości i potrzeb mieszkańców,
5) prowadzenie zajęć kulturalno – oświatowych i rekreacyjnych,
6) dbałość o dobrą kondycję psychiczną i prawidłowe stosunki międzyludzkie wszystkich mieszkańców oraz pomoc w rozwiązywaniu konfliktów,
7) prowadzenie działań mających na celu zabezpieczenie potrzeb religijnych i duchowych mieszkańców.
§ 13. Do zadań działu finansowo – księgowego należy w szczególności :
1) prowadzenie rachunkowości Domu zgodnie z obowiązującymi przepisami,
2) racjonalne gospodarowanie środkami finansowymi przeznaczonymi na wykonanie zadań wynikających z przyjętych planów,
3) prowadzenie gospodarki magazynowej i kasowej zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami ,
4) terminowe sporządzanie list płac, list zasiłków chorobowych i rodzinnych, rozliczenia z Urzędem Skarbowym i Zakładem Ubezpieczeń Społecznych oraz prowadzenie pozostałej dokumentacji wynikającej z przepisów prawa finansowego,
5) organizowanie i rozliczanie inwentur zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami,
6) prawidłowa i terminowa realizacja wszelkich zobowiązań finansowych.
§ 14. Do zadań działu gospodarczego należy w szczególności :
1) dokonywanie zakupów artykułów spożywczych i technicznych,
2) wykonywanie usług pralniczych i szwalniczych dla mieszkańców Domu,
3) utrzymywanie w stałej sprawności technicznej maszyn i urządzeń oraz dbałość o należytą ich eksploatację,
4) utrzymywanie czystości i porządku w obiektach Domu i na terenie posesji,
5) przygotowywanie posiłków zgodnie z technologią i wydawanie ich mieszkańcom zgodnie z gramaturą, jadłospisami i zaleceniami dietetyka,
6) analiza rynku pod kątem racjonalnego wykorzystania środków finansowych Domu,
7) wykonywanie własnym środkiem transportowym przewozu mieszkańców Domu do specjalistycznych poradni lekarskich i zakładów leczniczych oraz w innych uzasadnionych przypadkach,
8) wykonywanie przewozu osób niepełnosprawnych w ramach współpracy z jednostkami organizacyjnymi pomocy społecznej podległymi Miastu Kalisz.
§ 15. Do zadań zespołów pielęgnacyjno - opiekuńczych należy w szczególności:
1) opieka pielęgnacyjno – opiekuńcza, rehabilitacyjna , czuwanie nad zdrowiem i bezpieczeństwem mieszkańców,
2) zabezpieczenie mieszkańców w leki zlecone przez lekarza, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami,
3) prowadzenie dokumentacji leczniczej mieszkańców,
4) wykonywanie zabiegów zlecanych przez lekarza,
5) wykonywanie zabiegów pielęgnacyjnych mających na celu utrzymanie czystości mieszkańców,
6) prowadzenie rehabilitacji i gimnastyki ,
7) dbanie o stan sanitarno – porządkowy w części zamieszkałej przez mieszkańców Domu,
8) sporządzanie jadłospisów zgodnie z normami z uwzględnieniem zaleceń lekarza i opinii samorządu mieszkańców.
§ 16. Do zadań stanowiska do spraw administracyjnych należy w szczególności :
1) obsługa centrali telefonicznej i faxu,
2) załatwianie spraw związanych z przygotowaniem pism, ich wysyłaniem i przyjmowaniem korespondencji,
3) kompletowanie i przechowywanie aktów prawnych i podstawowej dokumentacji dotyczącej Domu.
§ 17. Do zadań stanowiska do spraw kadrowych należy w szczególności :
1) prowadzenie spraw kadrowych i socjalnych pracowników Domu,
2) prowadzenie dokumentacji akt osobowych w sposób zgodny z przepisami w tym zakresie,
3) kompletowanie dokumentów pracowników przechodzących na emeryturę lub rentę chorobową i przekazywanie do ZUS,
4) prowadzenie archiwum Domu zgodnie z obowiązującymi przepisami.
§ 18. Do zadań stanowiska do spraw organizacyjnych należy w szczególności :
1) prowadzenie postępowań o udzielenie zamówień publicznych zgodnie z ustawą- Prawo zamówień publicznych i prowadzenie związanej z tym dokumentacji,
2) koordynowanie terminowej realizacji rocznego planu kontroli wewnętrznej oraz organizowanie zleconych przez dyrektora wewnętrznych kontroli bieżących,
3) przygotowanie projektów wewnętrznych aktów prawnych,
4) prowadzenie rejestru skarg i wniosków.
§ 19. Do zadań stanowiska do spraw BHP należy w szczególności :
1) nadzór nad przestrzeganiem zasad bezpieczeństwa i higieny pracy na terenie Domu zgodnie z przepisami w tym zakresie,
2) organizowanie wewnętrznych szkoleń pracowników Domu w zakresie BHP,
3) prowadzenie dokumentacji Domu w zakresie BHP.
§ 20. Do zadań kapelana należy w szczególności :
1) odprawianie Mszy św. w kaplicy Domu,
2) odprawianie nabożeństw pogrzebowych oraz dokonywanie pochówku na cmentarzu,
3) organizowanie spotkań z mieszkańcami Domu dotyczących sfery duchowej,
4) współpraca z pracownikami działu socjalno – terapeutycznego.
§ 21. Wszystkie komórki organizacyjne zobowiązane są do współpracy i wzajemnego informowania się o wszelkich sprawach istotnych dla prawidłowego funkcjonowania Domu, a zwłaszcza dla optymalnego zabezpieczenia potrzeb mieszkańców.
§ 22. Działalność pracowników Domu może być uzupełniona pracą wolontariuszy.
ROZDZIAŁ V Zasady podpisywania pism, dokumentów finansowych, decyzji i aktów normatywnych
§ 23. 1. Podpisywanie pism i udzielanie informacji:
1) czeki, przelewy i inne dokumenty obrotu pieniężnego i materiałowego stanowiące podstawę do otrzymania lub wydania środków i materiałów podpisuje Dyrektor i Główny Księgowy,
2) w czasie nieobecności Dyrektora i Głównego Księgowego dokumenty bankowe podpisują osoby uprawnione na bankowej karcie wzoru podpisów,
3) plany, sprawozdania, informacje i pisma różne wychodzące na zewnątrz Domu podpisuje Dyrektor,
4) informacji o działalności Domu udziela Dyrektor ,
5) kierownicy komórek organizacyjnych udzielają informacji z zakresu ich działalności,
6) pozostali pracownicy Domu mają prawo udzielenia informacji za zgodą przełożonego z zakresu przydzielonych im zadań.
2. Udzielenie informacji może się odbywać z zachowaniem przepisów o ochronie informacji niejawnych i ochronie danych osobowych.