BIP > Komunikat
Działając na podstawie dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1937 z dnia 23 października 2019 r. w sprawie ochrony osób zgłaszających nieprawidłowości, Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie uruchomił kanały zgłaszania naruszeń prawa.
Sygnalistami mogą być osoby, które uzyskały informacje na temat naruszeń, w kontekście związanym z pracą:
- Pracownicy Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie,
- Emeryci, renciści, a także byli pracownicy Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie,
- Osoby ubiegająca się o zatrudnienie w Miejskim Ośrodku Pomocy Rodzinie,
- Osoby związane z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Rodzinie na podstawie umowy cywilnoprawnej,
- Przedsiębiorcy i inne osoby prowadzące działalność na własny rachunek współpracujący z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Rodzinie oraz ich pracownicy,
- Wolontariusze, stażyści.
Przedmiotem zgłoszenia mogą być informacje, dotyczące następujących dziedzin:
- Zamówienia publiczne,
- Usługi, produkty i rynki finansowe,
- Bezpieczeństwo produktów i ich zgodność z wymogami,
- Bezpieczeństwo transportu,
- Ochrona środowiska,
- Zdrowie publiczne,
- Ochrona prywatności i danych osobowych,
- Bezpieczeństwo sieci i systemów informatycznych,
- Interesy finansowe i rynek wewnętrzny Unii Europejskiej.
Wszelkie informacje o naruszeniu prawa w Miejskim Ośrodku Pomocy Rodzinie, w tym uzasadnione podejrzenie o zaistniałym lub potencjalnym naruszeniu prawa, do którego może dojść, należy zgłaszać:
- Telefonicznie, dzwoniąc pod numer 63 24 99 667,
- Pisemnie, na adres poczty elektronicznej: sygnalista@moprkonin.lm.pl,
- Osobiście, do protokołu, po wcześniejszym umówieniu się telefonicznym lub e- mailowym,
- Pisemnie, na adres pocztowy: 62-510 Konin, ul. Przyjaźni 5, w kopercie z dopiskiem „zgłoszenie naruszeń”.
Zgłoszenie może mieć charakter:
- Jawny, gdy osoba dokonująca zgłoszenia zgadza się na ujawnienie swojej tożsamości osobom zaangażowanym w wyjaśnienie zgłoszenia,
- Poufny, gdy osoba dokonująca zgłoszenia nie zgadza się na ujawnienie swoich danych i dane podlegają utajnieniu,
- Anonimowy, gdy osoba dokonująca zgłoszenia nie ujawnia swojej tożsamości.
Zgłoszenie powinno zawierać w szczególności:
- Dane osoby zgłaszającej, tj. imię, nazwisko, stanowisko służbowe, dane kontaktowe (e-mail lub adres korespondencyjny),
- Miejsce pracy (w przypadku zgłoszeń pracowników wykonawców i kontrahentów współpracujących z Ośrodkiem),
- Datę i miejsce sporządzenia zgłoszenia,
- Dane osób, które dopuściły się naruszenia prawa, tj. imię, nazwisko, stanowisko, miejsce pracy,
- Opis nieprawidłowości (datę, miejsce i okoliczności naruszenia prawa),
- Informację, czy zgłaszający wyraża zgodę na ujawnienie swojej tożsamości,
- Zgłoszenie dodatkowo może zostać udokumentowane zebranymi dowodami i wykazem świadków.
Zgłoszenia można dokonać na formularzu załączonym poniżej.
Pobierz aplikację do wyświetlania załączników: