ABIP.pl logo

prowadzony przez:
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej


BIP > SYGNALIŚCI



SYGNALIŚCI

Procedura dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Rudzie Śląskiej reguluje zasady zgłaszania, weryfikacji i podejmowania działań w związku z naruszeniami prawa. Została opracowana, aby umożliwić skuteczne zgłaszanie nieprawidłowości i zagwarantować ochronę osób zgłaszających nieprawidłowości (sygnalistów) przed działaniami odwetowymi.



Dokument określa, kto jest uprawniony do składania zgłoszeń (np. pracownicy, stażyści, praktykanci), jakie naruszenia podlegają zgłoszeniu (np. korupcja, ochrona danych osobowych, naruszenia z zakresu zamówień publicznych i finansów) oraz jakie kanały zgłoszeń są dostępne (pisemne, ustne).



Zadania dotyczące przyjmowania zgłoszeń wewnętrznych, dokonywania ich weryfikacji oraz podejmowania działań następczych w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Rudzie Śląskiej wykonuje Audytor Wewnętrzny. Wszelkie działania są prowadzone z zachowaniem poufności, a dane sygnalistów oraz osób, których dotyczą zgłoszenia, są chronione zgodnie z przepisami RODO.


Zgłoszenia mogą Państwo dokonać poprzez dedykowane poufne kanały zgłoszeń:
1) za pomocą poczty elektronicznej na adres: sygnalista@mops.rsl.pl,
2) pisemnie na adres: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. Markowej 20, 41-709 Ruda Śląska, z dopiskiem na kopercie „Zgłoszenie naruszenia” i umieszczenie jej w kolejnej zaklejonej kopercie,
3) telefonicznie pod nr tel. (32) 344 03 23 wew. 376. 
4) osobiście – podczas bezpośredniego spotkania zorganizowanego na wniosek zgłaszającego w siedzibie Ośrodka w wyznaczonym terminie, nie dłuższym niż 14 dni od dnia otrzymania wniosku.


Pełna treść Procedury znajduje się poniżej


Pobierz aplikację do wyświetlania załączników: Pobierz aplikację Acrobat Reader - dokumenty pdf

strzałka do góry