BIP > STRUKTURA ORGANIZACYJNA > Służba BHP
Do podstawowych zadań Służby BHP należą: 1) udział w: a) opracowaniu planów modernizacji i rozwoju zakładu pracy oraz inwestycji, b) przekazywaniu do użytkowania nowo budowanych lub przebudowywanych obiektów lub ich części przeznaczonych na pomieszczenia pracy, c) opracowywaniu wewnętrznych zarządzeń, regulaminów i instrukcji ogólnych dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ustalaniu zadań osób kierujących pracownikami w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy, d) ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy, chorób zawodowych i podejrzeń o takie choroby, a także przechowywanie wyników badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia, e) dokonywaniu oceny ryzyka zawodowego, f) inicjowaniu i rozwijaniu na terenie Ośrodka różnych form popularyzacji problematyki bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ergonomii,2) przeprowadzanie kontroli warunków pracy, informowanie Dyrektora Ośrodka o stwierdzonych zagrożeniach, sporządzanie analiz dotyczących stanu BHP,3) współpraca z właściwymi komórkami lub osobami w zakresie organizowania szkoleń i zapewnienia odpowiedniego poziomu szkolenia z dziedziny BHP oraz zapewnienia właściwej adaptacji zawodowej nowozatrudnionych pracowników,4) współpraca z upoważnionymi laboratoriami w zakresie pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia, 5) współpraca z lekarzem prowadzącym profilaktyczną opiekę zdrowotną nad pracownikami, 6) współdziałanie ze społeczną inspekcją pracy oraz z zakładową organizacją związkową, 7) uczestniczenie w pracach komisji bezpieczeństwa i higieny pracy oraz uczestniczenie w konsultacjach z przedstawicielem pracowników w zakresie BHP, 8) doradztwo w zakresie stosowania przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, metod i organizacji pracy na stanowiskach oraz popularyzacja problematyki bezpieczeństwa i higieny pracy w zakładzie,9) opiniowanie szczegółowych instrukcji dot. BHP na poszczególnych stanowiskach pracy,10) doradztwo w zakresie doboru i stosowania środków ochrony indywidualnej, 11) współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Ośrodka w zakresie realizowanych zadań.Do podstawowych zadań Służby BHP należą:
1) udział w:
a) opracowaniu planów modernizacji i rozwoju zakładu pracy oraz inwestycji,
b) przekazywaniu do użytkowania nowo budowanych lub przebudowywanych obiektów lub ich części przeznaczonych na pomieszczenia pracy,
c) opracowywaniu wewnętrznych zarządzeń, regulaminów i instrukcji ogólnych dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ustalaniu zadań osób kierujących pracownikami w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy,
d) ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy, chorób zawodowych i podejrzeń o takie choroby, a także przechowywanie wyników badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia,
e) dokonywaniu oceny ryzyka zawodowego,
f) inicjowaniu i rozwijaniu na terenie Ośrodka różnych form popularyzacji problematyki bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ergonomii,
2) przeprowadzanie kontroli warunków pracy, informowanie Dyrektora Ośrodka o stwierdzonych zagrożeniach, sporządzanie analiz dotyczących stanu BHP,
3) współpraca z właściwymi komórkami lub osobami w zakresie organizowania szkoleń i zapewnienia odpowiedniego poziomu szkolenia z dziedziny BHP oraz zapewnienia właściwej adaptacji zawodowej nowozatrudnionych pracowników,
4) współpraca z upoważnionymi laboratoriami w zakresie pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia,
5) współpraca z lekarzem prowadzącym profilaktyczną opiekę zdrowotną nad pracownikami,
6) współdziałanie ze społeczną inspekcją pracy oraz z zakładową organizacją związkową,
7) uczestniczenie w pracach komisji bezpieczeństwa i higieny pracy oraz uczestniczenie w konsultacjach z przedstawicielem pracowników w zakresie BHP,
8) doradztwo w zakresie stosowania przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, metod i organizacji pracy na stanowiskach oraz popularyzacja problematyki bezpieczeństwa i higieny pracy w zakładzie,
9) opiniowanie szczegółowych instrukcji dot. BHP na poszczególnych stanowiskach pracy,
10) doradztwo w zakresie doboru i stosowania środków ochrony indywidualnej,
11) współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Ośrodka w zakresie realizowanych zadań.