BIP > Komunikat
Do zadań Działu Obsługi i Finansowania Opieki nad Dzieckiem należą w szczególności:1) prowadzenie postępowań administracyjnych określonych w ustawie o pomocy społecznej i ustawie o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej związanych z: a) przyznawaniem świadczeń pieniężnych dla rodzin zastępczych, placówek opiekuńczo – wychowawczych typu rodzinnego oraz rodzin pomocowych na pokrycie kosztów utrzymania dziecka, dodatku dla dziecka legitymującego się orzeczeniem o niepełnosprawności, jednorazowego wydatku związanego z przyjmowaniem dziecka do rodziny, dofinansowaniem do wypoczynku, zdarzeń losowych, na utrzymanie lub niezbędny remont lokalu mieszkalnego, b) przyznawaniem pomocy dla usamodzielnianych wychowanków rodzinnej i instytucjonalnej pieczy zastępczej na kontynuowanie nauki, usamodzielnienie, zagospodarowanie oraz pomocy w uzyskaniu odpowiednich warunków mieszkaniowych, c) odpłatnością rodziców naturalnych za pobyt dziecka w pieczy zastępczej we współpracy z Działem Finansowo - Księgowym, d) nienależnie pobranymi świadczeniami, umorzeniami, częściowymi umorzeniami, odstąpieniami, odroczeniami oraz rozłożeniem na raty,2) przygotowywanie decyzji administracyjnych w zakresie realizowanych zadań,3) opracowywanie porozumień w sprawie umieszczania i ponoszenia wydatków na utrzymanie dzieci w rodzinach zastępczych i placówkach opiekuńczo-wychowawczych oraz partycypowania w kosztach wynagrodzeń dla rodzin zastępczych,4) przygotowanie projektów umów i aneksów do umów związanych z pełnieniem funkcji rodziny zastępczej zawodowej oraz pełnieniem funkcji rodziny pomocowej lub osoby do pomocy przy sprawowaniu opieki nad dziećmi i przy pracach gospodarskich,5) przygotowanie wniosków o wydanie skierowań, w tym skierowań dzieci do placówek opiekuńczo-wychowawczych,6) prowadzenie rejestrów rodzin zastępczych, usamodzielnianych wychowanków oraz małoletnich umieszczonych w placówkach opiekuńczo – wychowawczych,7) prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem wynagrodzeń dla rodzin zastępczych zawodowych, rodzin pomocowych oraz osób do pomocy przy sprawowaniu opieki nad dziećmi i przy pracach gospodarskich,8) przygotowywanie zleceń do wypłaty świadczeń dla rodzin zastępczych, usamodzielnianych wychowanków, zwrotu świadczeń związanych z realizacją porozumień oraz umów cywilno – prawnych,9) bieżąca współpraca z Sądem Rodzinnym, placówkami opiekuńczo-wychowawczymi oraz innymi instytucjami pomocowymi i organizacjami pozarządowymi działającymi na rzecz dziecka,10) opracowanie projektu budżetu w zakresie realizowanych zadań na kolejny rok kalendarzowy,11) przygotowanie we współpracy z pozostałymi komórkami organizacyjnymi zajmującymi się pieczą zastępczą i asystą rodzinną Programu Rozwoju Pieczy Zastępczej,12) przekazywanie do biura informacji gospodarczej informacji o powstaniu zaległości z tytułu opłat za pobyt dziecka w pieczy zastępczej przez rodziców naturalnych,13) przygotowywanie pozwów o zasądzenie alimentów na rzecz dzieci umieszczonych w pieczy zastępczej oraz reprezentowanie w tych sprawach Ośrodka przed Sądem i podejmowanie czynności wynikających z pełnomocnictw procesowych, 14) sporządzanie sprawozdawczości zgodnie z ustawą o pomocy społecznej i ustawą o wspieraniu rodziny i pieczy zastępczej,15) poszukiwanie wolnych miejsc w placówkach,16) wystawianie zaświadczeń w sprawach dotyczących zadań realizowanych przez Dział,17) współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Ośrodka w zakresie zadań realizowanych przez Dział.Do zadań Działu Obsługi i Finansowania Opieki nad Dzieckiem należą w szczególności:
1) prowadzenie postępowań administracyjnych określonych w ustawie o pomocy społecznej i ustawie o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej związanych z:
a) przyznawaniem świadczeń pieniężnych dla rodzin zastępczych, placówek opiekuńczo – wychowawczych typu rodzinnego oraz rodzin pomocowych na pokrycie kosztów utrzymania dziecka, dodatku dla dziecka legitymującego się orzeczeniem o niepełnosprawności, jednorazowego wydatku związanego z przyjmowaniem dziecka do rodziny, dofinansowaniem do wypoczynku, zdarzeń losowych, na utrzymanie lub niezbędny remont lokalu mieszkalnego,
b) przyznawaniem pomocy dla usamodzielnianych wychowanków rodzinnej i instytucjonalnej pieczy zastępczej na kontynuowanie nauki, usamodzielnienie, zagospodarowanie oraz pomocy w uzyskaniu odpowiednich warunków mieszkaniowych,
c) odpłatnością rodziców naturalnych za pobyt dziecka w pieczy zastępczej we współpracy z Działem Finansowo - Księgowym,
d) nienależnie pobranymi świadczeniami, umorzeniami, częściowymi umorzeniami, odstąpieniami, odroczeniami oraz rozłożeniem na raty,
2) przygotowywanie decyzji administracyjnych w zakresie realizowanych zadań,
3) opracowywanie porozumień w sprawie umieszczania i ponoszenia wydatków na utrzymanie dzieci w rodzinach zastępczych i placówkach opiekuńczo-wychowawczych oraz partycypowania w kosztach wynagrodzeń dla rodzin zastępczych,
4) przygotowanie projektów umów i aneksów do umów związanych z pełnieniem funkcji rodziny zastępczej zawodowej oraz pełnieniem funkcji rodziny pomocowej lub osoby do pomocy przy sprawowaniu opieki nad dziećmi i przy pracach gospodarskich,
5) przygotowanie wniosków o wydanie skierowań, w tym skierowań dzieci do placówek opiekuńczo-wychowawczych,
6) prowadzenie rejestrów rodzin zastępczych, usamodzielnianych wychowanków oraz małoletnich umieszczonych w placówkach opiekuńczo – wychowawczych,
7) prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem wynagrodzeń dla rodzin zastępczych zawodowych, rodzin pomocowych oraz osób do pomocy przy sprawowaniu opieki nad dziećmi i przy pracach gospodarskich,
8) przygotowywanie zleceń do wypłaty świadczeń dla rodzin zastępczych, usamodzielnianych wychowanków, zwrotu świadczeń związanych z realizacją porozumień oraz umów cywilno – prawnych,
9) bieżąca współpraca z Sądem Rodzinnym, placówkami opiekuńczo-wychowawczymi oraz innymi instytucjami pomocowymi i organizacjami pozarządowymi działającymi na rzecz dziecka,
10) opracowanie projektu budżetu w zakresie realizowanych zadań na kolejny rok kalendarzowy,
11) przygotowanie we współpracy z pozostałymi komórkami organizacyjnymi zajmującymi się pieczą zastępczą i asystą rodzinną Programu Rozwoju Pieczy Zastępczej,
12) przekazywanie do biura informacji gospodarczej informacji o powstaniu zaległości z tytułu opłat za pobyt dziecka w pieczy zastępczej przez rodziców naturalnych,
13) przygotowywanie pozwów o zasądzenie alimentów na rzecz dzieci umieszczonych w pieczy zastępczej oraz reprezentowanie w tych sprawach Ośrodka przed Sądem i podejmowanie czynności wynikających z pełnomocnictw procesowych,
14) sporządzanie sprawozdawczości zgodnie z ustawą o pomocy społecznej i ustawą o wspieraniu rodziny i pieczy zastępczej,
15) poszukiwanie wolnych miejsc w placówkach,
16) wystawianie zaświadczeń w sprawach dotyczących zadań realizowanych przez Dział,
17) współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Ośrodka w zakresie zadań realizowanych przez Dział.