ABIP.pl logo

prowadzony przez:
Związek Gmin Ziemi Kujawskiej z siedzibą w Aleksandrowie Kujawskim


BIP > Komunikat



Protokół z posiedzenia Zarządu ZGZK z dnia 12.07.2004r.

Protokół z posiedzenia Zarządu ZGZK z dnia 12.07.2004r.


Porządek Obrad
1.Omówienie propozycji Starosty Aleksandrowskiego dotyczącej opracowania Planu Rozwoju Lokalnego
2.Omówienie warunków udzielania stażów absolwenckich przez Powiatowy Urząd Pracy
3.Omówienie uwag dotyczących wariantu systemu gospodarki odpadami
4.Podjęcie uchwały Zarządu Związku w sprawie przesunięcia wydatków pomiędzy paragrafami w ramach jednego działu
5.Sprawy Różne

Ad.1. Przewodniczący Zarządu ZGZK przywitał zebranych i otworzył posiedzenie. Następnie oddał głos Panu Zbigniewowi Żbikowskiemu Staroście Aleksandrowskiemu.
Pan Starosta wyjaśnił, że Plan Rozwoju Lokalnego jest niezbędnym dokumentem przy ubieganiu się o środki strukturalne. Starostwo powiatowe zatrudnia dwóch przeszkolonych pracowników, którzy podejmą się wykonania takiego opracowania zarówno dla Powiatu jak i dla pozostałych gmin powiatu aleksandrowskiego. Pan Starosta zaproponował, że bezpłatnie podejmie się opracowania, jeżeli Burmistrzowie i Wójtowie tylko wykażą taką wolę. Do gmin należeć będzie dostarczenie starostwu danych z zakresu planowanych inwestycji w okresie 2004-2006 i później. Jeżeli będzie wola współpracy z dniem 13 lipca starostwo rozpocznie dostarczać stosowne druki do wypełnienia.
Burmistrzowie i Wójtowie obecni na spotkaniu stwierdzili, że jest to najlepsze rozwiązanie i przystępują do inicjatywy Pana Starosty. Zdecydowano, aby biuro wystosowało pismo do nieobecnych Burmistrzów i Wójtów z informacją z posiedzenia dotyczącą zajętego stanowiska.
Ad. 2.
W związku z koniecznością zatrudnienia osób odbywających staż absolwencki Gminy mają uzasadnione obawy, że tak zaostrzone warunki grożą rezygnacją korzystania Burmistrzów i Wójtów z tej formy pomocy publicznej ze względu na etatyzację jednostek.
Zdecydowano, aby wystosować pismo do Wojewódzkiego Urzędu Pracy z prośbą o złagodzenie warunków udzielania stażów absolwenckich.
Ad. 3.
Ponieważ zaproponowany wariant jest nie jasny i nie ma odbicia w aktualnie obowiązujących przepisach, poprzez omawianie i interpretację każdego elementu wariantu Zarząd Związku wypracował następującą propozycję:
ZGZK przejmie organizację zadań z zakresu odzysku i unieszkodliwiania odpadów komunalnych powstających na jego terenie;
realizację zadań w zakresie recyklingu i unieszkodliwiania odpadów, wynikających z planu, powierza się P.U.P. „EKOSKŁAD” sp. z o.o.
podmioty gospodarcze posiadające zezwolenie na zbieranie i transport odpadów komunalnych realizować będą zadania z zakresu zbierania i transportu selektywnie gromadzonych odpadów komunalnych dostarczając je do Zakładu Odzysku i Unieszkodliwiania Odpadów zgodnie z przyjętym modelem;
gminy docelowo przejmą obowiązek usuwania odpadów przekazując go gminnym jednostkom organizacyjnym lub firmom wyłonionym w ramach przetargu.
Ustalono, że powyższy wariant zostanie rozesłany po gminach z prośbą o jego zaopiniowanie.
Ad. 4.
Pani Alina Kulik – Skarbnik Związku wyjaśniła, że w wyniku zatrudnienia na umowę zlecenie dodatkowo informatyka, sprzątaczki jak również uprawnionego pełnomocnika do reprezentowania Zarządu w Sądzie należy w wydatkach pomiędzy paragrafami przenieść kwotę 6 tys. zł.
Nie przesunięcie wskazanej kwoty spowoduje nie możność wypłaty diety dla członków komisji rewizyjnej, którzy regularnie raz w miesiącu odbywają posiedzenie. Na dzień dzisiejszy została wykorzystana zaplanowana w budżecie kwota przeznaczona na sześć posiedzeń komisji. Istnieje prawdopodobieństwo, że jeszcze w tym miesiącu komisja zwoła posiedzenie.
Pan Michał Włoszek Burmistrz Miasta Aleksandrów Kujawski zapytał się kim jest wspomniany przez Panią skarbnik Pełnomocnik i w jakiej sprawie reprezentuje Związek.
Przewodniczący Zarządu wyjaśnił, że jest to Pan Podłódzki z Kancelarii Prawnej z Włocławka. Związek Gmin został pozwany przez Kredyt Bank z Piły na kwotę 274 tys. zł., wskazując, że zamiast firmie „EKOLOG” prowadzących wcześniej wraz z RemWilem inwestycję budowy oczyszczalni kanalizacji powyższa kwota powinna być im zapłacona na podstawie cesji zawartej w umowie. Obecnie stanowisko Związku jest takie, że żądamy od EKOLOGA dowodów, z których wynika obowiązek płatności.
Pan Marek Ziemiński Wójt Gminy Zakrzewo zapytał się ile posiedzeń komisji przewiduje plan pracy komisji rewizyjnej.
Pani Skarbnik wyjaśniła, że komisja ta nie posiada planu pracy.
Pan Marek Ziemiński poprosił o wyjaśnienie, dlaczego komisja działa bez planu pracy. Jest to ustawowy obowiązek, że każda komisja posiada plan pracy, który jest akceptowany przez Rade Gminy, w tym przypadku Zgromadzenie.
Pan Michał Włoszek zapytał się na jakiej podstawie wypłacała Pani diety.
Pani Skarbnik wyjaśniła, że diety wypłacane są na podstawie uchwały Zgromadzenia za każde posiedzenie komisji.
Pan Ryszard Kobus Wójt Gminy Bądkowo stwierdził, że przyjęte w budżecie 6 spotkań komisji stanowi pewnego rodzaju plan pracy.
Pan Michał Włoszek stwierdził, że wypłaty diet bez dyspozycji Przewodniczącego Zgromadzenia, są nieprawnie wypłacane.
Pan Marek Ziemiński poprosił o podanie wynagrodzeń pracowników na umowę zlecenie.
Pani skarbnik: informatyk brutto 200 zł., sprzątaczka brutto 120 zł., Pan Napiórkowski 460 zł. i Pan Podłódzki jednorazowo 7200 zł. dodatkowo Pani Skarbnik wyjaśniła, że to kwota 7 tys. stanowiąca 1/3 planu tego paragrafu spowodowała potrzebę przesunięcia wydatków.
Pan Marek Ziemiński zapytał się, czyli gdyby pominąć wynagrodzenie Pana Podłódzkiego nie było by zaistniałej sytuacji.
Pani Skarbnik wyjaśniła, że dzisiejsze przesunięcie pozwoli unormować sprawę do września do posiedzenia Zgromadzenia, na którym zwiększony zostanie plan wydatków tego paragrafu. Potrzeba będzie również zwiększyć paragraf, który został zmniejszony o kwotę 6 tys. zł. ponieważ planuje się zakup Lexa i neostrady. Zakupy te wynikły w ciągu roku i nie były brane pod uwagę w chwili opracowania budżetu.
Pan Janusz Wiśniewski Prezes Spółki „EKOSKŁAD” wyjaśnił, że zakupienie Lexa ułatwi dostęp pracownikom Związku do przepisów prawnych. Neostrada natomiast spowoduje stałe połączenie informatyczne pomiędzy Związkiem a składowiskiem. Ponadto dostęp do internetu jest potrzebny pracownikom Związku.
Pan Marek Ziemiński - zapytał się na jakiej zasadzie wykonuje się połączenia z internetem i jaki jest tego koszt.
Pani Skarbnik wyjaśniła, że jest zamontowany ISDN i w zależności od czasu trwania połączenia rachunki są zbliżone do kosztów neostrady.
Pan Marek Ziemiński zaproponował, aby zaczekać z tymi wydatkami i zaplanować je w budżecie przyszłego roku. Ponadto stwierdził, że jest przeciwny zwiększaniu wydatków poniesionych na funkcjonowanie Biura Związku.
Pan Przewodniczący Zarządu nakazał, aby biuro Związku przygotowało stanowisko Zarządu kierowane do Pana Przewodniczącego Zgromadzenia z prośbą o uregulowanie sprawy.
Pan Marek Ziemiński – poprosił aby w piśmie zasugerować, że do chwili wyjaśnienia wstrzymane zostały wypłaty diet. Zapytał się Pani Skarbnik, czy mimo wstrzymania się
z Lexem i neostradą nadal niezbędne jest przesunięcie.
Pani Skarbnik odpowiedziała, ze tak.
W wyniku głosowania uchwała została podjęta jednogłośnie.
Ad. 5.
Z uwagi na brak spraw do omówienia Przewodniczący Zarządu zakończył posiedzenie.
Na tym protokół zakończono.


strzałka do góry