ABIP.pl logo

prowadzony przez:
Związek Gmin Ziemi Kujawskiej z siedzibą w Aleksandrowie Kujawskim


BIP > Komunikat



Protokół ze Zgromadzenia Związku Gmin Ziemi Kujawskiej w dniu 31.03.2003r.

Przewodniczący Jan Doligalski otworzył Zgromadzenie. Na podstawie listy obecności stwierdził, że jest wymagana statutem liczba delegatów i Zgromadzenie jest zdolne do podejmowania uchwał.
Delegaci zostali powiadomieni o zwołaniu zebrania. Proponowany porządek został dostarczony. Powodem zwołania Zgromadzenia był sprzeciw delegatów Jana Kościerzyńskiego i Zbigniewa Ankiersztajna odnośnie przyjętej uchwały budżetowej w pierwszej części Zgromadzenia w dniu 21.03.2003r. na podstawie § 22 pkt 1 statutu Związku (sprzeciw załącznik).
Ponieważ wniesienie sprzeciwu, wstrzymuje wykonanie uchwały do czasu rozpatrzenia sprawy, konieczne było zwołanie Zgromadzenia. Ostateczny termin złożenia budżetu ustalony jest na 31.03.2003r. Złożony wniosek spowodował pilne rozpatrzenie sprzeciwu.
Pan Jan Kościerzyński zwrócił uwagę na fakt, pominięcia w porządku punktu dotyczącego przyjęcia protokołu z poprzedniego Zgromadzenia.
Pan Jan Doligalski zarządził głosowanie dotyczące przyjęcia porządku obrad:
za przyjęciem porządku głosowało 13 delegatów,
przeciw było 2 delegatów,
głosów wstrzymujących nie było.
Pan Jan Kościerzyński powołując się na § 18 statutu stwierdził, że zgodnie z § 18 statutu protokół powinien być przyjęty na następnym Zgromadzeniu, a budżet powinien być przyjęty wcześniej i wtedy byłoby wystarczająco dużo czasu na rozpatrzenie ewentualnego sprzeciwu.
Pan Piotr Napiórkowski prawnik Związku na pytanie Przewodniczącego Zgromadzenia stwierdził, że Zgromadzenie wyraziło swoją wolę przyjmując porządek obrad.
Pan Jan Doligalski na protokolanta wyznaczył Edwarda Musiał – kierownika biura.
Ad. 4. Rozpatrzenie sprzeciwu.
Pan Jan Doligalski stwierdził, że sprzeciw został zgłoszony 27.03.2003r. o godz. 2050 po zakończeniu drugiej części Zgromadzenia rozpoczętego 21.03.2003r. a następnie odczytał jego treść.
Pan Andrzej Nawrocki – z uwagi na termin uchwalenia budżetu upływający dnia 31 marca konieczne było, w trybie pilnym, zwołanie posiedzenia.
Pan Jan Doligalski – do przedłożonego budżetu mieliśmy pozytywne opinie RIO i komisji budżetowej. Zespół orzekający nie zgłaszał zastrzeżeń.
Pan Stefan Aleksiuk zaproponował odstąpienie od czytania budżetu.
Pan Piotr Napiórkowski – prawnik Związku Gmin wniósł aby odczytać opinię RIO i Komisji Budżetowej oraz budżet.
Pan Jan Kościerzyński – ponieważ nie ma wniosku o zmianę porządku obrad to należy go realizować.
Pan Marek Ziemiński – Czy pod względem matematycznym budżet został sporządzony poprawnie. Jeżeli tak, to składam wniosek o odrzucenie sprzeciwu.
Pan Andrzej Nawrocki – w związku ze złożonym sprzeciwem konsultowałem się z Panem Prezesem Bartkowiakiem z RIO w Bydgoszczy, który uważał, że skoro budżet uzyskał pozytywną opinię zespołu orzekającego potwierdzający poprawność jego konstrukcji oraz brak zgłoszenia uwag, dlatego też nie potwierdza to błędów matematycznych.
Skutkiem nie przyjęcia budżetu w terminie spowodowałby brak możliwości regulowania należności w stosunku do naszych kontrahentów i mógłby nas narazić na surowe konsekwencje wynikające z kontraktu.
Pan Marek Ziemiński wycofał swój wniosek o odrzucenie sprzeciwu.
Pan Zbigniew Ankiersztajn – nasz statut nie przewiduje zwołania Zgromadzenia w trybie nadzwyczajnym. W trakcie przedłożenia budżetu 21.03.2003r. zgłosiłem wiele pytań, na które nie uzyskałem odpowiedzi.
Pan Piotr Marciniak – czy konieczne jest ponowne czytanie projektu budżetu, który przyjęliśmy.
Pan Piotr Napiórkowski – budżet musi być odczytany a jest to konieczne dla jego rozpatrzenia i przyjęcia.
Pan Piotr Marciniak – skoro jest taka konieczność, to proszę o jego przedstawienie.
Ad. 5. Pan Jan Doligalski poprosił o przedstawienie budżetu Panią Alinę Kulik skarbnika Związku Gmin.
Po jego przedstawieniu Przewodniczący zaprosił delegatów do dyskusji.
Pan Jan Kościerzyński – proszę sięgnąć do załącznika nr 3 przychody i rozchody Związku Gmin, gdzie wykazana jest nadwyżka 133 tys. zł. a w rozchodach 133 tys. zł. z kwot z lat ubiegłych. Proszę wyjaśnić różnicę, gdzie raz się mówi o nadwyżce 100 tys. zł. a innym razem o 133 tys. zł.
Pani Alina Kulik – projekt budżetu Zarząd przyjął 08.11.2002r., a na ten dzień w planie dochodów i wydatków kwota ta wynosiła 100 tys. zł. Po wprowadzeniu zmian do budżetu w dniu 27.12.2002r. uległa ona zmianie. Skutkiem tych przesunięć był wzrost nadwyżki do 144 tys. zł. Zawsze w przygotowywanym budżecie podaje się szacunkową wartość nadwyżki budżetowej.
Pan Zbigniew Ankiersztajn – 8 listopada nadwyżka wynosiła 100 tys. zł. a przychody 133 tys. zł., wiedziałem że muszą być wprowadzone zmiany na Zgromadzeniu.
Pani Alina Kulik – zmian w budżecie na rok 2002 dokonaliśmy 27.12.2002r. natomiast jeszcze raz powtarzam, że prognoza nadwyżki była ustalona na dzień 8.11., w związku z czym po wprowadzeniu zmian w grudniu nadwyżka uległa zmianie.
Pan Wojciech Zieliński - jest niezrozumiałe, że raz mówimy o prognozie nadwyżki w innym przypadku o nadwyżce a kwoty przedstawiane różnią się.
Pani Alina Kulik - różnice te wynikają z trybu przygotowywania budżetu.
Pan Ryszard Kobus – proszę powiedzieć jaki był stan wolnych środków na dzień 31.12.2002r.
Pani Alina Kulik – było 180 tys. zł. wolnych środków.
Pan Wojciech Zieliński – proszę Panią Kulik, aby się nie denerwowała. Jeżeli dobrze rozumiem, to wolne środki powstają z nadwyżki budżetowej.
Pan Jan Kościerzyński – tę informację podano nam pierwszy raz. Dotąd podawane były dwie kwoty a my nie uzyskaliśmy wyjaśnienia. Czy konieczny był nasz protest skoro i tak uchwała została przegłosowana. Po uzyskaniu tych wyjaśnień uważam, że sprzeciw był zasadny bo dzięki temu uzyskaliśmy precyzyjne wyjaśnienia.
Pan Jan Doligalski – w dniu dzisiejszym musiałem zwołać Zgromadzenie z uwagi na to, że jest to ostatni dzień przyjęcia budżetu.
Pan Jan Kościerzyński – o tym mówiłem wcześniej, że trzeba było zwołać Zgromadzenie prędzej aby był czas na przyjęcie ewentualnego sprzeciwu.
Opinię Komisji budżetowej przedstawił Pan Stanisław Wiśniewski (załącznik).
Pan Andrzej Nawrocki zapoznał członków Zgromadzenia z pozytywną opinią nr 337/2002 składu orzekającego nr 9 – RIO z dnia 06.12.2002r.
Pan Jan Doligalski odczytał projekt uchwały budżetowej na 2003r. i zarządził głosowanie:
za przyjęciem uchwały glosowało 14 delegatów,
przeciwko przyjęciu było 2 delegatów,
wstrzymał się 1 delegat.
Uchwała została przyjęta (załącznik).
Pan Zbigniew Ankiersztajn – ta uchwała musi budzić wątpliwości, przy takiej konstrukcji nałożenie obowiązku spłaty kredytu na gminy jest trudne do zaakceptowania.
Ad. 6. Przewodniczący Zgromadzenia Pan Jan Doligalski zakończył obrady.


strzałka do góry