ABIP.pl logo

prowadzony przez:
Związek Gmin Ziemi Kujawskiej z siedzibą w Aleksandrowie Kujawskim


BIP > Komunikat



Protokół nr 10/07 z posiedzenia Zarządu ZGZK w dniu 11.10.2007r.

Pan Andrzej Cieśla – Przewodniczący Zarządu Związku przywitał zebranych.
Na podstawie listy obecności (załącznik nr 1) stwierdził kworum.
Ad. 2.
Pan Andrzej Cieśla przedstawił proponowany porządek obrad (załącznik nr 2). Wobec braku uwag Przewodniczący Zarządu poddał porządek pod głosowanie.
Porządek został przyjęty jednogłośnie.
Ad. 3.
Na protokolanta jednogłośnie wyznaczono Krzysztofa Kalitkę.
Ad. 4.
Przewodniczący Zarządu zaproponował przyjęcie protokołu z posiedzenia Zarządu Związku w dniu12.09.2007 r. bez czytania.
Protokół przyjęto jednogłośnie.
Ad. 5.
Do propozycji ogłoszenia zamówienia publicznego na zakup linii technologicznej dla sortowni odpadów w trybie przetargu nieograniczonego nie wniesiono zastrzeżeń. Natomiast do projektu SIWZ oraz projektu umowy z wykonawcą wniesiono poprawki. Pan Marek Ziemiński zapytał czy jest dokumentacja opisująca precyzyjnie parametry i sposób montażu linii sortowniczej oraz kto i kiedy wykona niezbędne prace budowlane. W odpowiedzi pan Kalitka powiedział, że nie ma szczegółowej dokumentacji linii sortowniczej, jest tylko ogólny schemat technologiczny a wykonanie prac budowlanych będzie obowiązkiem „Ekoskładu”. Pan Andrzej Olszewski poruszył problem terminów dostawy i uruchomienia linii w kontekście możliwych utrudnień losowych (pogodowych). Pan Piotr Marciniak zapytał o zgodność montażu linii z warunkami zabudowy i o pozwolenie budowlane .Pan Prezes Wiśniewski i Pan Kalitka wyjaśnili, że linia technologiczna będzie elementem, który był przewidziany w dokumentacji technicznej budowy sortowni odpadów jako wyposażenie a prace budowlane (dół technologiczny leja zasypowego i przenośnika kanałowego, fundamenty i przyłącza mediów) będą kontynuacją rozpoczętej formalnie budowy hali sortowni. Natomiast terminy są realne pod warunkiem sprzyjającej pogody, natomiast w przypadku zagrożenia terminu rozruchu lepiej podpisać aneks, ze względu na zobowiązania wynikające z umowy z Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej niż z góry zakładać wydłużony termin realizacji zadania. W projekcie umowy Zarząd postanowił wprowadzić w § 5 słowa „na własny koszt” aby nie było wątpliwości, kto ponosi pełną odpowiedzialność za przygotowanie warunków technicznych do montażu linii sortowniczej. Paragraf 13, mówiący o zachowaniu w tajemnicy wszelkich informacji dotyczących realizacji zadania, powziętych przez wykonawcę postanowiono całkowicie usunąć. W dyskusji o Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia Pan Andrzej Olszewski zwrócił uwagę na powołanie się na nieaktualny akt prawny, niezgodny z ustawą termin udzielania wyjaśnień dotyczących SIWZ oraz na zbyt krótki okres wymagany przy wykazie zrealizowanych przez oferentów zamówień. Zarząd postanowił aby poprawić podstawę prawną, ujednolicić przedmiot zamówienia w umowie i w SIWZ, usunąć żądanie wskazania ewentualnego podwykonawcy, zmienić termin przyjmowania zapytań do SIWZ z 4 do 6 dni, wydłużyć do trzech lat okres ujmowanych w wykazie zrealizowanych przez oferentów zadań oraz postawić wymóg co najmniej jednego zrealizowanego zadania o wartości powyżej 300.000,00 zł. Ponadto zobowiązano radcę prawnego do parafowania SIWZ oraz projektu umowy. Po uzgodnieniu zakresu wniesionych poprawek Przewodniczący Pan Andrzej Cieśla poddał treść SIWZ wraz z załącznikami pod głosowanie. Za przyjęciem treści z uzgodnionymi poprawkami głosowało 5 członków Zarządu, przy 2 wstrzymujących się. Uczwała Zarządu stanowi załącznik nr 2.
Ad. 6.
Zarząd jednogłośnie ustalił następujący skład komisji przetargowej :
Krzysztof Kalitka
Jan Bąk
Anna Komorowska
Andrzej Olszewski
Ponadto Zarząd zobowiązał Pana Janusza Wiśniewskiego Prezesa Ekoskładu oraz Pana Mariusza Monetę radcę prawnego do współpracy z komisją. Pan Andrzej Olszewski wyraził obawę, czy obowiązki zawodowe pozwolą mu uczestniczyć w pracach komisji. Uchwała zarządu stanowi załącznik nr 3.
Ad. 7.
Po analizie możliwości finansowania inwestycji z środków własnych Związku, stwierdzeniu braku zdolności kredytowej oraz problemach z zapewnieniem wkładu własnego przy staraniu się o dotacje z funduszy unijnych, Zarząd postanowił zaprosić na najbliższe posiedzenie w dniu 29.10.2007 r. przewodniczących rad gmin – członków ZGZK, Przewodniczącego Rady Powiatu oraz Starostę Aleksandrowskiego. Ponadto postanowiono przeanalizować projekt umowy na współfinansowanie inwestycji z Ekoskładem i zatwierdzić go na najbliższym posiedzeniu. Na wniosek Przewodniczącego Zarząd postanowił wystąpić z wnioskiem o dofinansowanie zakupu linii sortowniczej do Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska.
Ad. 8.
Zarząd zapoznał się z przedstawioną przez Pana Janusza Wiśniewskiego Prezesa Ekoskładu kalkulacją przybliżonych stawek opłat za dostarczane na wysypisko odpady komunalne. Przewidywana podwyżka stawek, wynikająca z podwyższenia opłat za korzystanie ze środowiska, zostanie podniesiona o ok. 80%. Treść kalkulacji stanowi załącznik nr 4.
Ad. 9.
Sprawy wniesione.
Pan Andrzej Cieśla zapoznał zebranych z treścią pisma od Starosty Aleksandrowskiego w sprawie wałęsających się bezpańskich psów. Następnie przekazał informację w jaki sposób stara się rozwiązywać ten problem na terenie miasta Aleksandrów Kujawski. Zarząd postanowił nawiązać kontakt z Panem Adamowiczem, który niegdyś wyrażał chęć zorganizowania na swoim terenie schroniska dla zwierząt. Należy sprawdzić czy te deklaracje są nadal aktualne oraz podjąć czynności mające na celu udzielenie pomocy w załatwianiu spraw formalno-prawnych w organizacji przedsięwzięcia. Zarząd postanowił wysłać odpowiedź do Pana Starosty i do Komendanta Powiatowego Policji o zamiarze podjęcia działań zmierzających do rozwiązania problemu wałęsających się psów. Pan Piotr Marciniak zaproponował, aby w piśmie do Komendanta Policji wystąpić pełną obsadę kadrową Policji na terenie gmin zrzeszonych w ZGZK.
Ad. 10.
Pan Andrzej Cieśla zakończył posiedzenie o godz. 1150.
Na tym protokół zakończono.
Protokołował: Krzysztof Kalitka


strzałka do góry